شهید «محمد سلیمان‌نژاد»:

مسئولین باید زندگی امام خمینی را سرمشق خود قرار دهند

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «محمد سلیمان‌نژاد» آمده است: مسئولین و روحانیون با الگو قرار دادن زندگی ساده و بی‌آلایش امام امت بزرگترین عامل تبلیغی برای گرایش بسیاری به انقلاب می‌شوند.
کد خبر: ۴۵۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱ - 27April 2021

مسئولین زندگی بی‌آلایش امام (ره) را سرمشق خود قرار دهندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، در سالروز شهادت سردار «محمد سلیمان‌نژاد» وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

شهید «محمد سلیمان‌نژاد» یکم اسفند ۱۳۳۰ در رامسر به دنیا آمد و در عملیات والفجر هشت بر اثر اصابت خمپاره مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان امداد مشهد در تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۳۶۵ به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید

«اللهم انطقنی بالهدی و الهمنی النفوی «امام علی (ع)»

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند قادر متعال را سپاس می‌گویم که توفیق را رفیق راهم نمود و سعادت عظمای اعزام به جبهه پیکار حق بر باطل و نور بر ظلمت و اسلام بر کفر جهانی را مجدداً نصیبم فرمود. تا در آنجا که متاع بازارش نقد هستی است، هم خویشتن را در بوته آزمایش نهم و هم اندکی از دین عظیم خود را نسبت به اسلام و انقلاب مقدس اسلامی و رهبر گرانقدر و عزیزم، امام امت خمینی بت شکن روحی فداه، ادا نمایم و امیدوارم که خداوند آخرین لحظات حیات ناقابلم را در حال جهاد و در میدان نبرد حق علیه باطل قرار دهد. آمین.

ابتدا شما پدر و مادر عزیزم که درود بی‌پایان خداوند بر شما باد. شما حقی عظیم به گردن من دارید، اما من فرزندی لایق برای شما نبوده و همواره غمی بر غم‌هایتان نیفزوده‌ام. اگر به آرزوی خویش رسیدم و خداوند توفیق شهادت را نصیبم فرمود مرا عفو نموده و دعای خیر خود را نصیبم نمائید. توصیه می‌کنم به جای اندوه شکر درگاه حضرت حق را به جا آرید

شما خواهر‌های عزیزم، صبر پیشه کنید و برای فرزندانتان مادر خوبی باشید و همانگونه که خود نام نیکو دارید و بر فرزندانتان نیز نام نیکو نهادید آن‌ها را نیک بپرورید تا اسلام و امام زمان (عج) را یار باشید که اسلام و انقلاب نیازمند صالحین است؛ و شما برادران عزیزم که به اسلام و انقلاب و امام مخلصانه عشق می‌ورزید، امیدوارم شهادتم رهگشای این سعادت عظمی در خانواده‌مان باشد.

و اما تو همسرم، همچنان مقاوم و استوار علاوه بر حضور در صحنه انقلاب در انجام وظیفه خطیر مادری موفق باشی.

به فرزندانم بگوئید که پدر به کجا رفت و چرا رفت؟ تا بدانند که حق کدام است و باطل کدام؟ تا بدانند که نباید سکوت و سکون را پیشه نمایند، بلکه باید مصائب و مشکلات را با جان پذیرا باشند و سلاح پدر بر دوش گیرند تا حیات حقیقی را دریابند و راه حسین را ادامه دهند.

و اما شما‌ ای امت حزب‌الله که به فرمان رهبر تاکنون اسلام و انقلاب را حامی بودید و یا اتحاد خود و توکل بر خداوند، عظیم‌ترین و کوبنده‌ترین ضربات را بر پیکر مستکبرین، خصوصاً شیطان بزرگ وارد آورید از توطئه‌های استکبار جهانی غافل نباشید و دشمن اصلی را از یاد نبرید.

لختی به گذشته سیاه، زمانی که همه چیزمان، حتی دین‌مان ملعبه دست شیاطین بود و امروز را بنگرید و عظمت خود را دریابید و شکر این نعمت بی‌کران را بجای آورید به هوش باشید که راهی عظیم و طولانی در پیش دارید، راهی پرفراز و نشیب و خونین، اما سعادت آفرین، راهی که تا محو همه مظاهر باطل و برپائی حکومت حق ادامه دارد. فکر نکنید با پایان یافتن جنگ مسئولیت شما به اتمام رسیده و از آن پس دیگر هر کس، باید به فکر خویش باشد خیر بلکه پیکار حق و باطل تاکون ادامه داشته و از این پس نیز ادامه خواهد داشت آن هم با شدت بیشتر که اصلاً تکامل و رشد انسان و جوامع بشری در گروه همین رنج‌ها و ابتلائات است.

عزیزان، خط انقلاب و مسیر تداوم آن را از امام عزیز و یاوران مقاوم او خصوصاً روحانیت آگاهی که در عمل نیز خود و زندگیشان را با امام تطبیق می‌دهند کسب نموده و از روحانیت جدا نشوید و آنان را سخت احترام نمائید و مورد توجه قرار دهید که آن‌ها مرزداران حقیقی اسلامند.

مطالبم را با این تذکر به پایان می‌برم که خمینی نایب به حق امام زمان (عج) ارواحنا فداه است و حجت او بر امت و اجرای فرامینش باعث خشنودی و رضای خاطر مبارک آن ذخیره الهی خواهد بود. پس اگر رضای خداوند و خشنودی امام عصر (عج) و گسترش اسلام و پیاده شدن احکام مقدس قرآن را طالبید، فرامینش را همانند قرآن مقدس شمارید و به کار بندید و در انجام آن از یکدیگر پیشی گیرید.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار