یادداشت/

واکاوی هجمه رسانه‌های معاند به سرفصل‌های آموزشی مرتبط با دفاع مقدس

بدون شک اربابان رسانه‌ای غرب از انتقال فرهنگ غنی دفاع مقدس و مکتب سلیمانی‌ها و حججی‌ها به نسل جوان تلخ‌کام هستند چرا که این قوم ظالمین بارها تأثیرگذاری این فرهنگ را در نابودی منافع نامشروعشان چشیده‌اند.
کد خبر: ۴۵۳۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵ - 28April 2021

گروه استان‌های دفاع‌پرس - «حبیب‌الله امیدخدا» مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی؛ اصالت دفاع مقدس به جهاد در راه خدا و مبارزه با مستکبرین است. در سایه جهاد، مسلمان از منافق تشخیص داده می‌شود و اگر به این وظیفه دینی عمل نشود، مبارزه فکری و عملی با استکبار زیر سؤال خواهد رفت.

دفاع مقدس هشت‌ ساله ملت شریف و عزتمند ایران اسلامی در برابر هجمه اتحاد فراگیر کشورهای نظام سلطه، یک دفاع شرافتمندانه از تمامیت ارضی و دستاوردها و ارزش‌های ملی، انقلابی و مذهبی بود. این دفاع نامتقارن از اراضی، مستملکات و نوامیس ایران اسلامی، نبرد یک ملت تازه انقلاب کرده در مقابل ۵۰ کشور و پاسخ به تجاوز بیگانگان بود که آوازه افتخارات جنبه‌های آزادی‌خواهانه و استقلال‌طلبانه آن در حال حاضر برای همه ملت‌های جهان نام آشناست.

مراکز آموزشی و به ویژه دانش آموزان باید به طور جامع نسبت به ابعاد مختلف این حماسه ماندگار و از خودگذشتگی‌های پیشکسوتان پرافتخار دفاع مقدس شناخت پیدا کنند تا بتوانند ضمن الگوگیری از پیشینه ملی خود، با فرهنگ و اندیشه دفاعی جمهوری اسلامی و حماسه‌های قهرمانان این تاریخ مشحون از عزت و سربلندی آشنا شود؛ همان گونه که با سرفصل‌های آموزشی دیگر همچون علوم زیستی، ریاضیات یا ادبیات آشنا می‌شوند.

بی‎بی‎سی فارسی در موج‌سازی اخیر خود درباره دروس مرتبط با دفاع مقدس در کتب آموزشی مدارس، ادعا کرده ‌که جنگ ایران و عراق همچون جنگ جهانی دوم و جنگ‌های دیگر تاریخ، به دلیل آمیخته بودن با مفاهیمی همچون قتل، مجروحیت و اسارت، آموزه‌های نامناسبی برای کودکان دارد و لذا طرح مباحث مرتبط با جنگ در سرفصل‌های آموزشی برخلاف منشور حقوق کودکان در سازمان جهانی یونیسف و اقدامی غیر‌انسانی است که در این خصوص، تبیین برخی مسائل خالی از لطف نیست.

پادشاهی انگلستان با سابقه سیاه خود در استثمار کشورهای جهان سوم، همواره در تجاوز و تعدی پیشگام بوده و نماد کید و نیرنگ نظام سلطه جهانی است. نکته نغز در این باره همین است که اولاً از یک رژیم سلطنتی با کارنامه تاریکی از فجیع‌ترین جنایات ضد حقوق بشری، چطور می‌توان پذیرفت که اکنون مطالبه‌گر حقوق بشر در ایران اسلامی باشد و ثانیاً ما ملتی بودیم که برای احیای «حق آزادی» و «حق انتخاب» برای خود انقلاب کردیم اما متجاوزی با حمایت همین مدعیان حقوق بشر و حمایت همه‌ جانبه آنان به میهن ما یورش آورد، ابتدایی‎ترین حقوق ما را با قتل و جرح و غارت، پایمال اهداف استکباری کرد و همه سازمان‌های مدعی حقوق بشر جهان با سکوتی بی‌شرمانه و خائنانه، هیچ دفاعی از حقوق ملت ایران نداشته و حتی یک قطعنامه هم در این باره صادر نکردند.

دفاع کردن و جلوگیری از کشته شدن غیر نظامیان اعم از مرد و زن و کودک از مصادیق بارز و بدون خدشه حقوق بشر محسوب می‌شود و آموزش این دفاع به فرزندان و کودکان در هر کشوری نه تنها ظلم نیست بلکه از حقوق حقه آنان محسوب می‌شود. طرح این پرسش از رسانه سلطنتی انگلستان و دیگر بوقچی‌های مدعی حقوق بشر ضروری است که آیا آموختن رشادت‌ها و حس ایثار، ازخودگذشتگی و وطن‌پرستی به دانش آموزان، ظلم به کودکان است؟ باید اذعان نمود که چه بی‌شرمانه مفاهیم حقوق بشر را تفسیر به منافع نامشروع خود می‌کنند.

کشور ایران بالغ بر دو قرن مورد طمع قدرت‌های مسلط دنیا قرار داشته، بارها مورد هجمه قرار گرفته و از طرفی با توجه به آتش‌افروزی دول چپاول‌گر در منطقه خاورمیانه و اهداف شوم اسرائیل با شعار واهی «از نیل تا فرات»، با سازمان‌دهی گسترده گروه‌های تکفیری مانند طالبان و داعش و برپایی جنگ‌های نیابتی در سال‌های گذشته روبرو بوده است. اگر نظام، فرزندان این مرز و بوم را نسبت به خطرات قطعی که در تمام لحظه‌ها آنان را تهدید می‌کند، آموزش ندهد، در کوران حوادث تمام حقوق و حیات همین دانش آموزان و کل ملت لگدمال کینه دشمنی خواهد شد که امروز به دروغ ادعای حقوق بشر می‌کنند و این موضوع نه تحلیل و گمانه‌زنی بلکه تابلو بسیار خوانا و مستندی است که با پشتیبانی همین مدعیان، در برابر دیدگان آحاد بشر نقش بسته و تنها کم فهم‎ترین وجدان‌ها منکر آن می‌شوند لذا بسی حماقت خواهد بود اگر نظام، فرزندان خود را از غنی‌ترین فرهنگ و مفاهیم دفاعی که ثمره خون شهدای این ملت است، محروم کند.

بدون شک اربابان رسانه‌ای غرب از انتقال مفاهیم و فرهنگ غنی و تأثیرگذار دفاع مقدس و مکتب سلیمانی‌ها، حججی‌ها و مدافعان حرم به نسل جوان و آینده‌ساز تلخ‌کام هستند چرا که این قوم ظالمین بارها تأثیرگذاری این فرهنگ را در نابودی منافع نامشروعشان در خاورمیانه چشیده‌اند.

دشمن هیچ‌گاه، ناقل، ناشر و عامل خیر برای نظام مقدس جمهوری اسلامی نبوده است. نشر فرهنگ دفاع مقدس، نشر فضائل و غیرت برخواسته از اسلام ناب محمدی (ص) است که مبتنی بر تقدس دفاع در زمان تهاجم به دین، خاک، ناموس و سرمایه‌های مادی و معنوی ما است و نظام اسلامی مبتنی بر اصولی است که استقلال و آزادی و عزت ملت را صلا می‌زند؛ فضیلت‌هایی که در پرتوی عدالت‌خواهی، استکبارستیزی، ولایت‌مداری و وحدت محقق می‌شود. نتیجه اینکه هر حاکمیتی آرمان‌هایی دارد که در راه حفظ آن‌ها تلاش می‌کند و تاریخ آن مجاهدت‌ها، تابلوی راهبر نسل آینده بوده، هست و خواهد بود.

پاسخ‌های روشنی به این پرسش وجود دارد که چرا دشمنان بر روی نظام اسلامی این‌گونه متمرکز هستند؛ چون این نظام الهی محقق کننده آینده‌نگری معمار کبیر انقلاب اسلامی است که فرمودند «اسلام، ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت خواهد کشاند» و ابرقدرت‌ها این حقیقت را باور دارند و فهمیده‌اند که شرط تحقق آن، حفظ روحیه مجاهدت در امت اسلامی با وحدت بر حول محوریت ولایت‌ فقیه و مکتب ایثار و شهادت است لذا از هیچ تلاشی برای نفی روحیه مجاهدت و آثار و برکات آن دریغ ندارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار