پاسخ قوی ارتش سوریه به حملات تروریست‌های جبهه النصره در جنوب ادلب

خنثی‌سازی تحرکات داعش در صحرای الرقه و دیرالزور، پاسخ کوبنده ارتش سوریه به حملات تروریست‌های جبهه النصره در جنوب ادلب و کشته‌شدن یک افسر سوری به‌دست شبه‌نظامیان آمریکایی در قامشلی از مهمترین اخبار سوریه است.
کد خبر: ۴۵۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ - 27April 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که جنگنده‌های سوری و روسی مواضع داعش را در منطقه «اثریا» در حومه شرقی حماه و نیز صحرای «الرقه» و «دیرالزور» هدف قرار دادند.

این منبع افزود: داعشی‌ها طی روز‌های گذشته دست به حملات غافلگیرکننده متعدد زده‌اند که همه تحرکات آن‌ها ناکام مانده است و ارتش سوریه این حملات را دفع کرد و جنگنده‌های سوری و روسی هم خطوط امدادرسانی و مواضع آن‌ها را در عمق صحرا هدف قرار دادند.

حمله تروریست‌ها و واکنش قوی ارتش سوریه در جنوب ادلب

یک منبع نظامی سوری از حمله تروریست‌های جبهه النصره به یک مرکز نظامی ارتش سوریه در حومه جنوبی ادلب خبر داد و اعلام کرد: ارتش سوریه به این حمله پاسخ داد و مواضع آن‌ها را با راکت و توپخانه زیر آتش سنگین قرار داد.

درگیری میان ارتش سوریه با شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در حومه شرقی حلب

منابع سوری از درگیری میان نیرو‌های ارتش سوریه با شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در اطراف شهر «تادف» در جنوب شهر الباب در حومه شرقی حلب خبر دادند، اما به تلفات این درگیری‌ها اشاره نکردند.

شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه یک زن را در شمال‌غرب حلب ربودند

منابع سوری اعلام کردند که شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه با حمله به روستای «میدانا» در منطقه «عفرین» در حومه شمالی غربی حلب یک زن را ربوده به مقصد نامعلومی بردند.

این منابع از تیراندازی شدید نیرو‌های وابسته به ترکیه با هدف ایجاد رعب و وحشت میان ساکنان و فشار به آن‌ها به‌منظور ترک خانه و کاشانه‌شان با هدف چنگ انداختن برای دارایی‌های آن با اسناد جعلی خبر دادند.

کشته‌شدن افسر سوری به‌دست شبه‌نظامیان «قسد» در قامشلی

یک منبع محلی در قامشلی در استان حسکه در شمال سوریه اعلام کرد: شبه‌نظامیان «قسد» به‌سوی یک افسر ارتش سوریه تیراندازی و او را از ناحیه پا زخمی و سپس اسیر کردند و نیم ساعت بعد وی را کشتند.

این در حالی است که منابع محلی از توافق شکننده میان شبه‌نظامیان «قسد» و نیرو‌های وابسته به دمشق خبر می‌دهند و این در حالی است که ساکنان محله «طی» شروع به بازگشت به منازل خود در راستای اجرای توافقی که با نظارت روسیه انجام شد، کرده‌اند.

از عدم اجرای بقیه بند‌های این توافق شامل خروج شبه‌نظامیان جدایی‌طلب مورد حمایت آمریکا از مناطقی که در محله «طی» در قامشلی اشغال کرده‌اند، خبری نیست.

برخی منابع اعلام کردند که توافق نهایی تاکنون حاصل نشده است و طبق توافق باید شبه‌نظامیان محله «طی» را ترک کنند، این محله به نیرو‌های امنیتی سوریه تحویل شود، اهالی به منازل خود بازگردند و درگیری‌ها متوقف شود.

حمله به مقر شبه‌نظامیان «قسد» در حومه دیرالزور

منابع سوری از حمله به مقر شبه‌نظامیان قسد در روستای «الزر» در حومه شرقی دیرالزور با «آرپی‌جی» خبر دادند و در پی آن درگیری میان شبه‌نظامیان وابسته به آمریکا و مهاجمان روی داد و مهاجمان به مکان نامعلومی رفتند.

انتهای پیام/ ۴۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار