بیانیه سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان یزد؛

نجابت و صبوری کارگران نباید به سود سرمایه‌سالاران و قدرت‌طلبان باشد

بسیج کارگران و کارخانجات استان یزد در بیانیه‌ای به‌مناسبت هفته «کار و کارگر»، اعلام کرد: نجابت و صبوری قشری که موتور محرک تولید است؛ نباید به سود سرمایه‌سالاران و قدرت‌طلبانی باشد.
کد خبر: ۴۵۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ - 27April 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، بسیج کارگران و کارخانجات استان یزد به مناسبت روز قشر بسیج کارگری بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:
 
به نام خدا

«تقدس کار و تکریم کارگر باید در راس برنامه‌ها باشد و در منطق اسلام، کار، عمل صالح و عبادت است که این، جایگاه و ارزش کارگر را در نظام اسلامی نشان می‌دهد». امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

نامگذاری این ایام به نا‌م هفته «کار و کارگر» فرصتی را فراهم کرده است تا کار و تلاش و کرامت کارگران شریف که نقش بی‌بدلیلی در خودکفایی و استقلال اقتصادی کشور بر عهده دارند، مورد تجلیل و تکریم قرار گیرد.  

تردیدی نیست که پاسداشت شأن و جایگاه رفیع کار و کارگر که مورد تأکید آموزه‌های دینی و ارزش‌های انسانی است و با پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی اهمیتی دوچندان یافته است؛ در این برهه زمانی بیش از هر زمان دیگری به تقویت اقتصاد مردمی مد نظر رهبر فرزانه انقلاب (مدظله العالی) منتهی خواهد شد. انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، کار و سرمایه انسانی را دو بال برای رسیدن به قله‌های غرورانگیز پیشرفت می‌داند و تجلی‌گاه برگ‌های زرینی از احساس مسئولیت و حضور آگاهانه کارگران پرتلاش شده و خواهد شد.

در این راستا کارگران استان یزد به نمایندگی از کارگران ایران اسلامی اعلام می‌دارند؛ علی‌رغم وجود مشکلات فراوان معیشتی و اقتصادی که از طرفی حاصل تحریم‌های غیرانسانی و زیاده‌خواهی استکبار جهانی و از طرفی نیز بخشی از آن، محصول ضعف مدیریت و نظارت ناکافی است؛ هیچ‌گاه در پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) و همچنین همکاری با دولت تدبیر و امید که برگرفته از اراده ملت همیشه سرافراز ایران اسلامی است، کاستی به خرج نمی‌دهند و اجازه نخواهد داد بدخواهان داخلی و مغرضان و کینه‌ورزان خارجی با استفاده ابزاری از کارگران در پوشش خواسته‌های صنفی این جامعه همیشه وفادار به نظام و آرمان‌های امام راحل (ره) را مورد بهره‌برداری سیاسی خود قرار دهند و از دولتمردان و مسئولین محترم اجرایی نیز انتظار داریم نقش سازنده کارگران عزیز در توسعه و پیشرفت کشور را ارج نهاده و در جهت رفع دغدغه‌ها و مشکلات آنان اقدام مضاعفی را از خود نشان دهند.

همچنین با نزدیک شدن به ایام انتخابات که مجرای اراده ملت ایران خواهد بود، زمزمه‌های وساوس سیاست‌ورزان مغرض و خناسان فریب‌کار بیش از پیش به گوش می‌رسد، اما حاشا و کلا که بازوان پرتوان این نظام ولایی، صحنه را خالی کنند و وجهه انقلابی خود را دست خوش قهقهه‌های شیطانی آنان که با کاهش مشارکت سیاسی رخ می‌دهد، قرار دهند.

شایسته است مسئولان امر علاوه‌بر همه جانبه‌نگری و برنامه‌ریزی برای دلگرمی بیشتر کارگران ارجمند، وجهه همت خود را مانع‌زدایی از فرآیند‌های ارتقای شانیت مادی، حرفه‌ای و معنوی کارگران قرار دهند تا طعم شیرین عدالت علوی و رشادت حسینی در هم آمیزد و قله‌های افتخار به دست فرزندان برومند این آب و خاک فتح شود.

نجابت و صبوری قشری که موتور محرک تولید است؛ نباید به سود سرمایه‌سالاران و قدرت‌طلبانی باشد که می‌دانید و می‌دانیم. توجه به قوانین و اسناد بالادستی؛ مصوبات اجرایی و ظرفیت‌های خفته قانونی که با توجه به واقعیت میدانی کار نگاشته شده‌اند می‌تواند راهگشای سودمندی برای ارتقای کیفیت زندگی کارگرانی شایسته این دیار  باشد. گاهی گره‌هایی که بند‌های فقر و فساد و تبعیض را در دالان‌های تو در توی بوروکراسی محکم‌تر می‌کنند، با سرانگشت تدبیر مدیرانی کاردان گشوده می‌شود. امنیت شغلی و ارتقای منزلت اجتماعی و اقتصادی کارگران مورد توافق همه دلسوزان است و چه بسا ظرفیت‌هایی که این امور را به سهولت به سامان می‌رساند.

در سالی که با درایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، به نام «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامگذاری شده است، بی‌تردید این اقدام هوشمندانه فرصت ارزشمندی برای جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته خواهد بود که می‌طلبد مسئولین محترم اجرایی اهتمام بیشتری در جهت رفاه و تقویت قدرت خرید کارگران و دستیابی به معیشتی آبرومندانه را برای کارگران تلاشگر در دستور کار خود قرار دهند.

در پایان سرافرازی نظام جمهوری اسلامی و پایداری انقلاب اسلامی به رهبری امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) را از خداوند متعال خواستاریم. و بار دیگر از مسئولین اجرایی کشور، درخواست انجام اقدامات متناسب با تامین نیاز کارگران و توسعه معیشتی ایشان را داریم.

سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه الغدیر استان یزد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها