رئیس مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا هشدار داد؛

خطر بدافزار‌ها در نقض حریم خصوصی و سرقت اطلاعات کاربران

سرهنگ رجبی بر اهمیت توجه به خطر بدافزارها در نقض حریم خصوصی و سرقت اطلاعات کاربران تاکید کرد.
کد خبر: ۴۵۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶ - 27April 2021

خطر بدافزار‌ها در نقض حریم خصوصی و سرقت اطلاعات کاربرانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‎پرس، سرهنگ «علی‌محمد رجبی» رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه برابر آخرین پیمایش‌های جهانی هر کاربر به طور متوسط ۸۰ برنامه بر روی موبایل خود نصب دارد، اظهار داشت: با توجه به این حجم استفاده کاربران از برنامه‌های موبایلی ضروری است تا کاربران در نصب و استفاده از برنامه‌های موبایلی، بیشتر احتیاط کنند.

وی افزود: متاسفانه ایران یکی از آلوده‌ترین کشور‌های دنیا در حوزه بدافزار‌های موبایلی است و این نشان می‌دهد که توجه کاربران به امنیت داده‌هایشان کافی نیست و از ضد بدافزار‌های معتبر استفاده نمی‌کنند.

سرهنگ رجبی در ادامه با استناد به گزارش تیم تحلیل بیت‌بان گفت: از ۱۸۵ برنامه استیکرساز موجود در فروشگاه‌های اندرویدی ۴۸ مورد آن‌ها که در مجموع ۴۰۰ هزار نصب نیز داشته‌اند بدافزار بوده است.

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد که کاربران می‌بایست در نصب برنامه‌های موبایلی دقت بیشتری کنند و از نصب برنامه‌های موبایلی بدون پایش امنیتی خودداری کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا یادآور شد: کاهش سرعت تلفن همراه، افزایش مصرف باطری، نصب برنامه‌های موبایلی ناخواسته، عضویت ناخواسته در کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی، افزایش مصرف اینترنت می‌تواند نشانه‌های آلودگی تلفن همراه کاربران به بدافزار باشد.

سرهنگ رجبی تاکید کرد: کاربران می‌بایست به این نشانه‌ها توجه کنند و با استفاده از ضد بد‌افزار‌های معتبر برای پاک‌سازی تلفن همراه خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار