رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی:

ایران با قدرت از امنیت منطقه دفاع می‌کند

سردار وحیدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با قدرت از امنیت منطقه دفاع می‌کند، گفت: ایران به هیچ وجه حضور نظامی و حتی غیرنظامی رژیم صهیونیستی در منطقه را تحمل نمی‌کند.
کد خبر: ۴۵۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱ - 28April 2021

ایران حضور رژیم صهیونیستی در منطقه را تحمل نمی‌کندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «احمد وحیدی» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی صبح امروز (چهارشنبه) در همایش «خلیج فارس خانه ماست»، اظهار داشت: پرداختن به مسئله خلیج فارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: خلیج فارس خانه ماست و به هیچ قیمتی اجازه نمی‌دهیم که امنیت آن به خطر بیفتد؛ این منطقه خانه ماست و ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای دارد که می‌توان با همکاری این ظرفیت‌ها را استفاده کرد.

سردار وحیدی با اشاره به دخالت‌های بین‌المللی در منطقه خلیج فارس، گفت: با ایجاد سوء تفاهم و اختلاف میان کشور‌های منطقه باعث شده‌اند که شرایط برای همکاری‌ها به خوبی پیش نیاید. ما باید با گسترش همکاری‌ها و تأمین امنیت جمعی از ظرفیت‌های منطقه استفاده کنیم و بسیاری تلاش می‌کنند این منطقه را تبدیل به زرادخانه سلاح کنند در صورتی که این همه سلاح در اینجا نیاز نیست و منطقه ما ظرفیت این همه سلاح را ندارد. این سیاست‌ها برای منطقه ما بسیار خطرناک است و منطقه را تبدیل به انبار باروت کرده است.

وی با اشاره به تلاش برخی کشور‌ها برای حضور رژیم صهیونیستی در منطقه عنوان کرد: رژیم صهیونیستی در هر کجا که بوده موجب آشوب و ناآرامی شده است و ما در عمر او جز ناامنی و آشوب چیزی ندیدیم و ورود آن‌ها به منطقه ما حتماً مضر است. امارات متحده عربی برای ورود رژیم صهیونیستی به منطقه را محکوم می‌کنیم.

رئیس داعا تصریح کرد: همه باید بدانند که به هیچ وجه جمهوری اسلامی حضور نظامی و حتی غیرنظامی رژیم صهیونیستی در منطقه را تحمل نمی‌کند؛ زیرا حضور آن‌ها تحریک‌آمیز است و منطقه را دچار مسائل حاشیه‌ای می‌کند.

سردار وحیدی با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی در مقابله با تروریسم گفت: اگر نبود رشادت‌ها و ازجان‌گذشتگی‌های سردار سپهبد سلیمانی که توسط رژیم تروریست آمریکا به شهادت رسید، امروز شرایط منطقه بسیار متفاوت بود؛ اما جمهوری اسلامی ایران با تلاش و مجاهدت حاج قاسم سلیمانی توانست این توطئه را شکست دهد و همه باید بدانند جمهوری اسلامی با قدرت از امنیت منطقه دفاع می‌کند.

وی استفاده از واژه جعلی «خلیج عربی» را یکی دیگر از توطئه‌های استکبار جهانی برای ناامن کردن منطقه دانست و گفت: چرا عده‌ای به این موضوع توجه نمی‌کنند که تغییر حقایق تاریخی موجب تحریک ملت‌ها می‌شود؟

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران را همکاری و تعامل با کشور‌های مختلف برای تامین امنیت منطقه برشمرد و عنوان کرد: امیدواریم که با همکاری و تعامل بتوانیم به امنیت پایدار و بدونه دخالت‌های بیگانگان دست بیابیم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها