تزریق بیش از یک‌هزار دوز واکسن کرونا به جانبازان و ایثارگران البرزی

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز از تزریق بیش از یک‌هزار دوز واکسن کرونا به جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدای البرزی خبر داد.
کد خبر: ۴۵۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ - 28April 2021

تزریق بیش از یک‌هزار دوز واکسن کرونا به جانبازان و ایثارگران البرزی«محمد کریمی» معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا از اسفند سال گذشته، پس از هماهنگی با دانشگاه علوم‌ پزشکی البرز، همزمان با آغاز واکسیناسیون در کل کشور، فاز اول تزریق این واکسن در البرز آغاز و 210 دوز واکسن برای جانبازان قطع نخاع، دو چشم نابینا، دو پا قطع، شیمیایی‌های ریوی شدید و والدین دو شهید به بالا تزریق شد.

وی با بیان اینکه کسانی‌که در 6 ماه گذشته به این بیماری مبتلا شده‌اند، نمی‌توانند واکسن دریافت کنند، گفت: پس از دریافت گواهی از پزشک متخصص مبنی بر بلامانع بودن استفاده از واکسن برای فرد موردنظر، تزریق واکسن صورت می‌گیرد و افراد مبتلا در اولویت بعدی قرار خواهند گرفت.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید استان البرز با اشاره به اهمیت سلامت شهروندان ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم‌ پزشکی استان البرز صورت گرفته و در چند مرحله افراد موردنظر و واجد شرایط به بیمارستان قائم کرج هدایت و تزریق واکسن برای آن‌ها انجام شده‌است.

کریمی افزود: همزمان با آغاز مرحله دوم واکسیناسیون در کشور نیز 900 دوز واکسن برای جانبازان 50 درصد به بالا وارد استان شد و با توجه به نیازسنجی‌های انجام‌شده و محل سکونت افراد موردنظر، پایگاه‌های مشخص شده به ایثارگران اعلام شد تا در این مرحله جانبازان 50 تا 70 درصد و جاماندگان مرحله قبل واکسینه شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز همگام با کل کشور وارد فاز بعدی تزریق واکسن شده‌ایم که در این مرحله قرار است افراد 80 سال به بالا واکسینه شوند. از روز گذشته اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گرفته و از امروز ایثارگران، آزادگان و برخی خانواده‌ شهدا واکسینه می‌شوند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید البرز ضمن آرزوی ریشه‌کن شدن این ویروس منحوس از کل کشور و با تاکید بر اینکه واکسن‌هایی که تاکنون به کشور وارد شده‌اند، دارای ایده‌آل‌های لازم بوده و پس از تحقیقات لازم، مورد استفاده قرار گرفته‌اند، ابراز امیدواری کرد که واکسن داخلی هرچه زودتر به تولید انبوه برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها