ریاض برای جلوگیری از سقوط مأرب دست به دامان ترکیه شد/ کشتی اسرائیلی در «ابین»

عضو ارشد وزارت خارجه یمن از تلاش آمریکا برای جمع کردن لشکر شکست خورده ائتلاف سعودی در مأرب و نیز متوسل شدن ریاض به آنکارا برای ممانعت از سقوط مأرب خبر داد.
کد خبر: ۴۵۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ - 28April 2021

ریاض برای جلوگیری از سقوط مأرب دست به دامان ترکیه شد/ کشتی اسرائیلی در «ابین»

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن ادامه یافت و طی آن مناطقی از استان الجوف و مأرب بمباران شد.

کشتی اسرائیلی در ساحل ابین یمن

منابع یمنی از یک کشتی اسرائیلی که به ساحل «ابین» یمن به همراه شماری از افسران اماراتی رسیده است، پرده برداشتند.

«عادل الحسنی» از رهبران آنچه مقاومت جنوب یمن نامیده می‌شود، در توییتی با اعلام این خبر، نوشت: افسران اماراتی از جمله «ابوخلیفه»، کشتی اسرائیلی که هفته گذشته به ساحل «ابین» رسیده است را همراهی کردند.  

«حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن پیامی مهمی خطاب به همه فریب خوردگان در استان مأرب داد.

وی افزود: چرا سرکرده‌های حزب «الاصلاح» در مأرب در مراسم تشییع افراد خود حضور ندارند. عدم حضور فرماندهان نظامی و مسئولان آن‌ها، اطلاعاتی که از فرار آن‌ها و ترک مأرب مخابره شده است را تائید می‌کند.

العزی گفت: این سبب می‌شود که ما از فریب خوردگان بپرسیم که شما برای چه در جمع ائتلاف سعودی مانده‌اید؟ چرا شما باید به‌جای فرصت طلبانی بمیرید که گریختند و شما را تنها گذاشتند؟

توسل ریاض به آنکارا و تحرک واشنگتن برای جمع کردن لشکر شکست خورده در مأرب

«عبدالله سلام الحکیمی» عضو ارشد وزارت خارجه یمن از تلاش آمریکا برای سروسامان دادن به نیرو‌های فروپاشیده ائتلاف سعودی در مأرب خبر داد و اینکه رژیم سعودی برای جبران شکست به آنکارا متوسل شده است.

وی اعلام کرد: آن‌ها به‌طور حتم می‌دانند که سیطره صنعا بر استان مأرب، همینه متجاوزان و اشغالگران سعودی و متحدانشان را درهم می‌شکند و از این رو فشار شدیدی از سوی آمریکا، انگلیس، اروپا و سازمان ملل برای برقراری آتش بس موقت به‌منظور سروسامان دادن به نیرو‌های از هم پاشیده ائتلاف، وارد می‌کنند و تلاش می‌کنند که مانع از دست رفتن مأرب به هر قیمتی شوند.

وی به تحرکات گسترده و شتاب‌زده عربستان برای ترمیم روابط خود با قطر و ترکیه برای شکل دهی ائتلاف نظامی به‌منظور ممانعت از شکست ائتلاف سعودی در یمن به دنبال شکست‌های متوالی آن در مأرب، اشاره کرد.

مرگ برادرزاده «عبد ربه منصور هادی» بر اثر کرونا

منابع نزدیک به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستفی و فراری یمن از مرگ «شیخ سالم محمد منصور هادی الدنبوع» برادرزاده وی که شامگاه سه‌شنبه بر اثر کرونا فوت کرده است، خبر دادند و اعلام کردند که وی ۶۰ ساله و پسر «محمد منصور» برادر بزرگ «عبد ربه منصور هادی» است.

آمریکا کشته شدن نظامی خود در یمن را تائید کرد

نیروی دریایی آمریکا در یک بیانیه روز گذشته کشته شدن نظامی خود در یک حمله که نوع آن را مشخص نکرد، تائید کرد.

آمریکا شریک اساسی در جنگ علیه یمن است.

جنگ صد سال هم طول بکشد ائتلاف سعودی نمی‌تواند بر انصارالله غلبه کند

«فضل الجعدی» عضو هیئت ریاست شورای انتقالی جنوب یمن گفت: شکست حوثی‌ها سخت است و اگر جنگ صد سال هم به طول بکشد بازهم ائتلاف سعودی توان شکست دادن حوثی‌ها را به دلایلی که همه می‌دانند، ندارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار