مروری کوتاه بر زندگی‌نامه شهید «مهدی فریدی»

«مهدی فریدی» در اول تیر سال 1337 در همدان متولد شد و در هشتم اردیبهشت سال 1360 به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۵۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰ - 28April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «مهدی فریدی» اول تیر سال 1337 در شهرستان همدان و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. پدرش «حجت‌الاسلام علی‌اصفر فریدی» از روحانیون نام‌آشنا انقلابی بود که این امر تاثیر بسیاری بر تربیت و رشد اعتقادی و سیاسی مهدی داشت.

بعد از گذراندن دوران ابتدايی و راهنمایی، برای ادامه تحصیل وارد دبيرستان «ابن سينا» شد و این ایام همزمان با سال‌های مبارزه انقلابی مردم ایران با رژیم ستمشاهی بود.

با پیروزی انقلاب اسلامی و فرمان حضرت امام مبنی بر تشکیل بسیج و سپاه، به این ارگان‌های مردمی و نظامی پیوست و با توجه به استعداد و توانایی بالایی که داشت به یکی از موسسین و جوانان تاثیرگذار در روند تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و لشکر 32 انصارالحسین (ع) استان همدان تبدیل شد.

در منطقه غرب کشور همراه با دیگر سرداران همدان از جمله تقی بهمنی، حبیب‌الله مظاهری و دیگر دلاور مردان کشور، قائله کردستان را فیصله داده و حرکت منافقان و دشمنان داخلی اسلام و انقلاب را سرکوب کردند.

«فریدی» با سمت معاون عملیاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همدان و در عین حال فرمانده محور عملیاتی سرپل ذهاب، بر اثر اصابت گلوله مستقیم به قلبش به شهادت رسید و برای همیشه آسمانی شد و در تاریخ 8 اردیبهشت سال 1360 به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید مهدی فریدی، در گلزار شهدای این شهرستان به خالک سپرده شد تا زیارتگاه عاشقان و دلدادگان باشد.

 بخشی از وصیتنامه شهید« مهدی فریدی»

«خانه‌ام سنگر است و ماهیت دشمنم نشانگر حقانیت راه و به حاکمیت رسیدن کلمه الله و به بند کشیده‌ شدگان زمین عامل حرکتم و شهادت مقطعی از حرکت تکاملی است که انسان به وجود مطلق می‌پیوندد. هیچ اجباری در این انتخاب نیست که پیدا شد راه رشد و انسانیت از طغیان و زبونی و آینده در انتخابی سرنوشت‌ساز شکل خواهد گرفت و ملاقات حق متضمن کوشا بودن و به سوی او کوشیدن است.

پس ای خلق و ای اسطوره‌های مقاومت و سختی، به همت امام، این دهنده روح خدایی به انقلاب و تنها دژ محکم علیه استعمار و تنها نا خدای کشتی انقلاب به سوی ساحل نجات انسان ها تا پیروزی بر تمام مبانی ظلم و کفر، مبارزه پیگیر را ادامه داده و این تن خاکی باید تا تحویل دادن به مالک و صاحبش خدا، در ستیز و جنگ مداوم و مستمر باشد و به انجام رسیدن این حرکت خدایی انسان، آنجا کامل خواهد شد که با حلیّت انسانها هم تزیین یابد. پس ای خدا ما را تا کسب این درجه عالی در فراز و نشیب‌ها راهنما باش.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار