دیدار ظریف با سخنگوی انصارالله در مسقط

وزیر امور خارجه در دیدار با محمد عبدالسلام در مسقط بار دیگر حمایت جمهوری اسلامی ایران از برقراری آتش بس و انجام گفتگوهای یمنی - یمنی را اعلام کرد.
کد خبر: ۴۵۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷ - 28April 2021

دیدار ظریف با محمد عبدالسلام در مسقطبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در عمان به سر می برد، امروز (چهارشنبه) با «محمد عبدالسلام» مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابراز تاسف از شرایط ۶ ساله جنگ تحمیلی به مردم یمن، پایان جنگ و رفع محاصره از این کشور را خواستار شد.

ظریف بار دیگر دیدگاه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر راه حل سیاسی به عنوان تنها راه حل بحران یمن را مورد تاکید قرار داد و حمایت کشورمان از برقراری آتش بس و انجام گفتگوهای یمنی- یمنی را اعلام کرد.

محمدعبدالسلام نیز در این دیدار از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مردم یمن قدردانی کرد و ظریف را در جریان آخرین تحولات یمن قرار داد.

 سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیشب (سه‌شنبه) از سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به عمان در روز چهارشنبه خبر داد و هدف از این سفر را گفت‌وگو در حوزه روابط دوجانبه و همکاری‌ها در منطقه برشمرد.

ظریف امروز در عمان با معاون سلطان و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این هم در سفر به دوحه با امیر و وزیر خارجه قطر دیدار و به گفت‌وگو درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی پس از آن به بغداد سفر و با مقامات عراقی دیدار کرد و در ادامه این سفر به اربیل رفت و با مقامات منطقه کردستان عراق دیدار و به گفت‌وگو پرداخت.

وزیر امور خارجه در سفری که به بغداد داشت با نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه، رئیس جمهور و رئیس مجلس این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. وی همچنین با برخی شخصیت‌های و رهبران جریان‌های سیاسی عراق دیدار کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گزارشی توئیتری از سفرش به بغداد و دیدارهای انجام شده، نوشت: در این دیدارها تأکید شد که همسایگان برای ایران در اولویت قرار دارند و از نقش محوری عراق در منطقه استقبال می‌کنیم.

وی در هفته گذشته نیز به اندونزی سفر و با وزیر خارجه و رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها