مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

اخلاص سردار حق‌بین ستودنی بود/ راه حق‌بین‌ها ادامه دارد

سردار کمیل کهنسال گفت: تواضع و اخلاص سردار حق‌بین، ستودنی بود؛ مبارزات مردم این مرز و بوم در تاریخ حماسه‌های کشور ثبت شد و راه این سردار بزرگ نیز قطعاً با انگیزه و قدرت ادامه دارد.
کد خبر: ۴۵۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱ - 29April 2021

تواضع و اخلاص سردار حق‌بین، ستودنی بود/ مبارزات مردم این مرز و بوم در تاریخ حماسه‌های کشور ثبت شدبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، سردار «کمیل کهنسال» مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم هفتمین روز درگذشت سردار «محمدعلی حق‌بین» فاتح نبل و الزهرا در گلزار شهدای رشت، اظهار داشت: سردار حق‌بین تمام عمرش را در راه اسلام و انقلاب گذراند و هنوز نتوانسته‌ایم باور کنیم که از میان ما رفته است اگرچه روح مطهرش حاضر است.

مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به درگذشت سردار فاتح نبل و الزهرا تصریح کرد: این ضایعه نه تنها برای مردم گیلان بلکه برای ایران اسلامی غم و مصیبت بزرگی است و داغ مردان بزرگی همچون شهید املاکی، خوش‌سیرت‌ها و بسیاری از شهدای این خطه و داغ حاج قاسم سلیمانی را در ذهن ما زنده کرد.

وی افزود: سردار حق‌بین تمام عمر و جوانی خویش را برای حفظ امنیت مردم گذاشت و هرگز لباس دفاع از شرف، ناموس، حیثیت و دفاع از مملکت خویش را از تن بیرون نیاورد و پای آرمان‌های امام راحل ایستاد و جانباز شد و امروز با عروج ملکوتی خود به یاران شهیدش و حاج قاسم پیوست.

سردار کهنسال با اشاره به انس و ارتباط خود با سردار حق‌بین در جبهه مقاومت، خاطرنشان کرد: امروز به شدت محزون هستیم؛ البته هر کسی که مقطعی را در کنار سردار حق‌بین گذرانده باشد، امروز به شدت متأثر و دلتنگ است و فقدان او برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک ضایعه بزرگ است.

وی تاکید کرد: سردار حق‌بین افتخارات عظیمی را در تاریخ شخصیت‌ها، مبارزات مردم گیلان و ایثار و فداکاری آن‌ها برای دفاع از اسلام، ارزش‌ها و دفاع از مظلوم ثبت کرد، همانطور که شهید املاکی به نمایندگی از مردم گیلان بالاترین شاخصه‌ها و اخلاقیات نمونه را در تاریخ دفاع مقدس ثبت کرد.

مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به حماسه‌های شهید حق‌بین به تأسی از شهدای دفاع مقدس و تاریخ پرافتخار مبارزات مردم گیلان در صحنه جبهه مقاومت و مقابله با گروهک‌های تروریستی متذکر شد: داعش و حامیانش می‌خواستند از اسلام هیچ اثری در دنیا باقی نماند، اما شهید حق‌بین در آن جبهه، حماسه‌ای خلق کرد که یکی از درخشان‌ترین و نورانی‌ترین حماسه‌های جبهه مقاومت در تاریخ ایران بوده است.

وی با اشاره به ماجرای فتح نبل و الزهرا و نجات بیش از ۶۰ هزار نفر از شیعیان مظلوم خاطرنشان کرد: این مردم مظلوم نزدیک به ۴ سال در محاصره بودند به طوری‌که دشمن شبانه‌روز بر سر زنان، کودکان و جوانان این شهر، گلوله می‌بارید و آن‌ها را به خاک و خون می‌کشید.

سردار کهنسال با بیان اینکه داعش می‌خواست هر مظاهری که به اسم اسلام در قالب کتب، اشعار، ساختمان است نابود شود اظهار داشت: داعش به‌دنبال محو تاریخ اسلام بود و می‌خواست منطقه را از اسلام محمدی پاک کرده و اسلام آمریکایی و صهیونیستی را جایگزین آن کند و هیچ نشانی از شیعیان باقی نماند و نبل و الزهرا با چنین خطری روبه‌رو بود.

وی تصریح کرد: در طول چهار سال عملیات‌های زیادی برای شکستن محاصره نبل و الزهرا انجام شد، اما این راه باز نشد تا اینکه در بهمن سال ۹۴ قرار شد تعدادی از یگان‌های سپاه در آن خطوط مستقر شوند و لشکر ۱۶ قدس گیلان نیز وارد عمل شود.

مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به حماسه‌آفرینی سردار حق‌بین در فتح نبل و الزهرا متذکر شد: سردار حق‌بین در یک کار عملیاتی با کمک فرماندهان و نیرو‌های اطلاعاتی و عملیاتی لشکر، بسیاری از شناسایی‌های محور را شخصاً پیگیری کرد و دشمن تصور نمی‌کرد که این منطقه به دست جبهه مقاومت بیفتد، اما سردار حق‌بین به کمک نیرو‌های تحت امرش این خط را شکست.

وی افزود: پس از حماسه نبل و الزهرا، سردار شهید سلیمانی خطاب به مدافعان حرم و سردار حق‌بین گفت که شما در خیبر را شکستید و حاج قاسم بر دست سردار حق‌بین بوسه زد و او را فاتح خیبر نامید و بیش از ۶۰ هزار نفر از شیعیان مظلوم به همت این فرمانده شجاع نجات پیدا کردند و راه باز شد.

مشاور فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: تواضع و اخلاص سردار حق‌بین با وجود این حجم از افتخارات، ستودنی بود؛ او بسیار خوش‌رو و مهربان بود و امروز مردم گیلان باید به خود ببالند، همانطور که به تاریخ مبارزات خود می‌بالند و مبارزات مردم این مرز و بوم در تاریخ حماسه‌های کشور ثبت شد و راه این سردار بزرگ نیز قطعاً با انگیزه و قدرت ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها