شناسایی ۱۹ هزار و ۸۹۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا/ ۳۸۵ بیمار کرونایی جان باختند

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۳۸۵ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه‌روز گذشته جان باختند و تعداد جانباختگان این بیماری در ایران به ۷۱ هزار و ۳۵۱ نفر رسید.
کد خبر: ۴۵۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ - 29April 2021

شناسایی ۱۹ هزار و ۸۹۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا/ ۳۸۵ بیمار کرونایی جان باختندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (۹ اردیبهشت ۱۴۰۰) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹ هزار و ۸۹۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده است که ۳ هزار و ۵۳ نفر از آن‌ها بستری شدند.

همچنین، ۳۸۵ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه‌روز گذشته جان باختند و تعداد جانباختگان این بیماری در ایران به ۷۱ هزار و ۳۵۱ نفر رسید.

۵ هزار و ۳۶۷ بیمار نیز در وضعیت شدید بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی (آی سی یو) بستری و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۸۰۵ نفر رسید.

وزارت بهداشت همچنین در این اطلاعیه افزود: تاکنون یک میلیون و ۹۳۸هزار و ۶۴ نفر از بیماران، بهبودیافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. پنج هزار و ۳۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۷۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

براساس این گزارش، هم‌اکنون ۱۹۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۵۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۷۴ شهر در وضعیت زرد و ۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

مطابق با اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۷۹۸ هزار و ۴۶۵ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲۰۴ هزار و ۱۲۶ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن های تزریق‌شده در کشور به یک میلیون و ۲ هزار و ۵۹۱ دز رسید.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار