فرمانده مرزبانی ناجا:

80 هزار میلیارد ریال برای ارتقای امنیت مرزها مورد نیاز است

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس و مسئولان امنیتی کشور باید به اعتبارات مرزی توجه ویژه ای داشته باشند،گفت: برای ارتقای امنیت مرزها 80 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
کد خبر: ۴۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ - 25April 2015

80 هزار میلیارد ریال برای ارتقای امنیت مرزها مورد نیاز است

به گزارش " دفاع پرس "، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس و مسئولان امنیتی کشور باید به اعتبارات مرزی توجه ویژه ای داشته باشند، گفت: برای ارتقای امنیت مرزها 80 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی در ادامه افزود: از این میزان اعتبار 50 هزار میلیارد ریال در بخش تامین تجهیزات مورد نیاز مرزی و مابقی نیز برای ایجاد تاسیسات و تقویت زیربناهای مرزی لازم است.

وی گفت: پیش بینی شده است این میزان اعتبار در صورت تامین در مدت پنج سال در مناطق مرزی هزینه شده و در پایان این مدت کاملا عملیاتی شود.

سردار رضایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای هشت هزار و 755 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه است گفت: با وجود داشتن این میزان مرز مشترک در حال حاضر مرزهای کشور با تلاش و فداکاری سربازان و افسران مرزدار کشورمان از امنیت بسیار خوبی برخوردار است.

فرمانده مرزبانی کشور همچنین با سازنده خواندن مذاکرات خود با هیات های عراقی در اقلیم کردستان عراق افزود: در این دیدارها که در راستای هماهنگی و تعاملات مرزی دو کشور ایران و عراق صورت گرفت مصوبات جلسات گذشته در توافقات بصره و بغداد مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: در جلسات انجام شده با مسوولان اقلیم کردستان عراق مساله قاچاق و باراندازهایی که توسط قاچاقچیان در نزدیکی مرزهای دو کشور ایجاد شده مورد بررسی قرار گرفته و با توافقات انجام شده با طرف مقابل مقرر شد تا با انجام عملیات های مختلف این مشکل مرزی مرتفع شود.

سردار رضایی اضافه کرد: همچنین با طرف عراقی توافق شد تا نسبت به پاکسازی مناطق مرزی که برخی نیروهای معاند اقدام به ایجاد مقرهایی در آن کرده اند اقدام نماید.

وی یادآوری کرد: در این دیدارها همچنین تردد غیرمجاز اتباع دو کشور، ساماندهی میله های مرزی و مناطق خط مرزی نیز مورد بررسی طرفین قرار گرفت.

سردار رضایی همچنین به ملاقات خود با نچیروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیز اشاره کرد و گفت: در این دیدار نیز افزایش ارایه تسهیلات به مرزنشینان دو کشور ، افزایش میزان ساعات تردد در مرزها ، بحث ترانزیت و رفع برخی مشکلات موجود در مرزهای رسمی طرفین مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

وی با بیان اینکه مرزهای غربی کشور از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند افزود: آنچه که در این مناطق نگران کننده است بحث قاچاق کالا است که با طرف عراقی توافق شد تا این نگرانی طرف ایرانی با اقدامات آنها در اسرع وقت مرتفع شود .

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشورمان در راس یک هیات نظامی روز سه شنبه به اقلیم کردستان عراق سفر کرده بود .

طرفین ایران و عراقی در جلسات مشترکی که روز چهارشنبه در اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق برگزار شد یک توافقنامه امضا کردند که براساس آن دو کشور برای کنترل دقیق تر مرزهای طولانی دو کشور و همچنین مقابله با تحرکات احتمالی تروریستی و نیز جلوگیری از تخلفات قانونی همکاری های خود را گسترش می دهند.

این توافقنامه را سردار قاسم رضایی و سرتیپ عبدالکریم مصطفی فرماندهان مرزبانی دو کشور امضا کرده اند.

فرمانده مرزبانی کشورمان چهارشنبه شب از طریق مرز تمرچین پیرانشهر به کشور بازگشت و مورد استقبال مسوولان قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار