فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم مطرح کرد؛

معرفی سیره شهدا به نسل جوان در مجموعه کتاب‌های «قهرمان من»

سرهنگ «مدرسی» گفت: در مجموعه شش‌جلدی «قهرمان من»، علاوه بر زندگینامه امام خمینی (ره)، سیره شهیدان ابراهیم هادی، قاسم سلیمانی سلیمانی، سیدعلی اندرزگو و ... مورد پژوهش قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۵۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴ - 29April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سرهنگ «محمد مدرسی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم در آیین رونمایی از مجموعه آثار فاخر کتاب شش جلدی «قهرمان من» که در مسجد جامع الهادی گلشهر مشهد برگزار شد، اظهارداشت: ارائه عکس نوشته‌ها، تصاویر، تألیفات، کتاب‌ها و نمادهای مربوط به جان‌فشانی‌های شهدا و جامعه ایثارگری کشور جذابیت خاصی برای کودکان و نوجوانان دارد و این شناسنامه ایثارگری، شناسنامه هویتی ملت ما هم به شمار می‎رود.

وی افزود: اگر مجاهدت و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران نبود، سال‌ها پیش مستکبرین عالم طومار نظام مقدس جمهوری اسلامی را پیچیده بودند و انقلاب 42 ساله نمی‌شد. ما مدیون شهدا، مجاهدان و حماسه‌سازان جاویدی هستیم که جان پاک و عمر شریفشان را در راه اعتلای اسلام و انقلاب نثار و ایثار کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم در تشریح انگیزه تألیف مجموعه کتاب‎های «قهرمان من» خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که دشمن با تهاجم فرهنگی در جنگ نرم، محتوای نرم‌افزاری خود را بر پایه قهرمانان جعلی هالیوود به جوانان و نسل آینده‌ساز ایران اسلامی عرضه می‌کند و شاهد تسخیر بازار لوازم‌التحریر و کتاب توسط این تولیدات غیر ملی هستیم، این ضرورت بیش از پیش احساس می‌شود که شهدا به عنوان قهرمانان حقیقی ما به این نسل معرفی شوند.

وی ادامه داد: در این مجموعه شش جلدی علاوه بر زندگینامه امام خمینی (ره)، سیره شهیدان «هادی»، «سلیمانی»، «اندرزگو»، «کامبوزیا» و «میرزا کوچک خان جنگلی» نیز مورد پژوهش قرار گرفته و محتوای قابل ارائه در قالب شعر کودک و با تصویرگری‌های زیبا و فاخر همراه شده است.

مدرسی در انتها ابراز امیدواری کرد: گروه پژوهشی پایگاه شهدای گمنام مسجد الهادی، منظوم سازی و تصویرگری سیره شخصیت‌های سرشناس ضداستعماری همچون «رئیسعلی دلواری» و مفاخر فرهنگی مانند مرحوم «تختی» را هم به عنوان چشم انداز این پروژه در دست اقدام دارد و امیدواریم تا در آینده نزدیک، این مجموعه شش‌ جلدی به تألیفات جدید نیز مزین شود.

در آیین رونمایی از این مجموعه شش جلدی که با مشارکت کارگروه مردمی «کتاب جهادی» تألیف شده است، خواهر شهید ابراهیم هادی و جمعی از خانواده‎های معظم شهدا نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار