با حضور مسئولان کشوری صورت گرفت؛

آیین رونمایی از تابلو‌های مصور شهدا با نام «کوچه‌های آسمانی» در قم

طرح جدید تابلو‌های کوچه‌ها مزین به تصویر و مشخصات شهدا با عنوان «کوچه‌های آسمانی» عصر امروز با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای قم رونمایی شد.
کد خبر: ۴۵۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۲ - 29April 2021

آیین رونمایی از تابلو‌های مصور شهدا با نام «کوچه‌های آسمانی» در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، طرح جدید تابلو‌های کوچه‌ها مزین به تصویر و مشخصات شهدا با عنوان «کوچه‌های آسمانی» عصر امروز با حضور سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در قم رونمایی شد.

در این مراسم محمدرضا موحد جانشین فرمانده سپاه قم، اعضای شورای اسلامی شهر قم، معاون استاندار قم، مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، فرماندهان یگان‌های نیرو‌های مسلح و انتظامی، پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا حضور داشتند.

شهردار قم در این مراسم اظهار داشت: امروز فرهنگ ایثار و شهادت همانند عصاره‌ای باعث است که سبب تحرک در جامعه شده است. نه تنها در جامعه ما، بلکه در صدر اسلام این مباحث جاری بوده و سبب شده به سمت این فرهنگ حرکت کنیم.

سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در این مراسم، اظهار داشت: توجه به اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، همواره در جامعه توکل، توجه به همبستگی‌ها و توانستن‌ها را به دنبال داشته و باید این مهم در بین نسل جوان که در دوره پنجم انقلاب هستند به‌عنوان یک فرهنگ ترویج شود.

وی افزود: ادامه حیات کشور و انسانیت خودمان نیز به فرهنگ ایثار و شهادت وابسته است، بنابراین وظیفه مدیریت شهری ازجمله شورا و شهرداری در شهر کریمه اهل‌بیت (س) این بوده که فرهنگ شهید و شهادت ترویج داده شود.

سقاییان نژاد یادآور شد: توکل به خدا، تزکیه نفس، ترجیح منافع نظام بر منافع شخصی، خدمتگذاری، مردم‌داری، استقامت در راه رسیدن به هدف، انصاف، ذلت گریزی، نترسیدن از مرگ، ساده زیستی، انصاف، خطرپذیری، انتقادپذیری و عدم دنیاپرستی از شاخصه‌های فرهنگ شهادت است و به تأسی آن، کوچه‌ها و میادین و معابر مزین بنام شهدا شده است.

سید مجتبی سبحانی ثابت رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم در این مراسم با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان برای حذف نام و یاد شهدا در شهر‌ها اظهار داشت: در این زمینه طرحی برای ماندگاری بیشتر نام و یاد شهدا در شهر در دستور کار شورای شهر و شهرداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: این اقدام برای نخستین بار در شهر قم در دست اقدام بوده و با پیگیری‌های انجام‌شده امیدواریم به یک مطالبه عمومی تبدیل شود و این تابلو‌ها در تمامی کشور در معرض عموم قرار گیرد.

در این مراسم، سند هویتی نامگذاری کوچه با طرح جدید به سه خانواده شهید اعطا شد؛ همچنین تعدادی از تابلو‌های مصور شهدا رونمایی گردید و همزمان تابلوی کوچه ۲۸ خیابان شهدا نیز به نام شهید ابن الدین حمیدی رونمایی و از طریق کیو آر کد سایر مشخصات شهید رویت شد.

در تابلو‌های جدید کوچه‌هایی که به نام شهدا مزین است، تصویر شهید به همراه تاریخ و محل شهادت و سن و شغل شهید ثبت شده، علاوه بر آن با ایجاد کیو آر کد، می‌توان با گوشی‌های هوشمند به اطلاعات بیشتری از شهید دست یافت.

شورای اسلامی شهر قم، شهرداری، کنگره ملی شهدا، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و سازمان زیباسازی شهرداری قم در اجرای این طرح مشارکت دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها