قدرت شهادت

یکی از ویژگی‌های جامعه شهیدپرور نمایان بودن ارزش‌های اخلاقی و الهی در آن است. شاید به خاطر این است که شهادت برای احیای ارزش‌ها است و تشکیل جامعه ارزشی، هدف شهدا؛ شهید شاهد است و شاهدان بهترین هادیان راه مستقیم و مستحکم‌ترین دلیل حقانیت آن هستند.
کد خبر: ۴۵۳۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸ - 01May 2021

قدرت شهادت

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، مهم‌ترین رویداد تاریخ جمهوری آذربایجان بعد از استقلال این کشور، بدون تردید جنگ دوم قره‌باغ است. درست روز‌هایی که اولین زمزمه‌های آزادی از زنجیر‌های الحاد شوروی به گوش می‌رسید، اولین خون یک آذربایجانی در راه استقلال ریخته شد و این مردم با به کار بردن اصطلاح «شهید» ایدئولوژی ۷۰ ساله یک ابرقدرت را نابود کردند. چون ستون این ایدئولوژی الحاد و انکار ماورای جهان مادی و ارزش‌های دینی بود که یک ملت بعد از ۷۰ سال فشار با شعار یا حسین و به کار گرفتن کلمه شهید آخرین میخ را به تابوت این ایدئولوژی زدند.

جنگ دوم قره باغ با همه تفاسیر و تحلیل‌ها یک حقیقت را نمایان کرد و هیچ قدرتی نتوانست این حقیقت را پنهان کند و آن اعتلای نام شهید و در رأس آن سالار سید و شهدا اباعبدالله حسین (ع) بود. حتماً خیلی‌ها دیدند آن صحنه را که مادر شهید می‌گوید من بر پسرم یوسف گریه نخواهم کرد و من بر امام حسین (ع) گریه می‌کنم. تقریباً همه خانواده‌های شهدا حالت مشابهی داشتند و همه شهدا با مرثیه و شعار حسینی (ع) تشییع شدند.

اگر بخواهیم این داستان ۴۴ روزه را در یک نگاه تعریف کنیم شاید رساترین منظره این عکس باشد. این بانوی محجبه همسر یک شهید است و پنج ماه بعد از شهادت شوهرش یادگار شهید را به دنیا آورده.

حجاب در این سرزمین قصه طولانی دارد. شاید یکی از ارزش‌هایی هست که مورد بیشترین حمله قرار گرفته است، ولی در این عکس مردان نظامی در لباس رزم که نماد قدرت یک کشور هستند جلوی حجاب صف بسته‌اند و به او سلام نظامی می‌کنند؛ و این قدرت شهید است و بس.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها