سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

وضعیت با ثبات شیوع کرونا در ۲۵ استان/ ۳۸ درصد مردم ماسک نمی‌زنند

رئیسی با بیان اینکه وضعیت شیوع ویروس کرونا در ۲۵ استان با ثبات شده است، گفت: متاسفانه هنوز ۳۸ درصد مردم ماسک نمی‌زنند.
کد خبر: ۴۵۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ - 01May 2021

وضعیت باثبات شیوع کرونا در ۲۵ استان/ ۳۸ درصد مردم ماسک نمی‌زنندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار داشت: تاخت و تاز ویروس‌های جهش یافته انگلیسی، آفریقایی و هندی در سراسر دنیا شدید شده است و کشور هندوستان با وضعیت حاد مواجه است و سیستم بهداشت و درمان این کشور ناتوان از پذیرش بیمار است.

وی گفت: گونه غالب در موج چهارم ویروس انگلیسی هستند ویروسی که دیدید که سیستم سلامت انگلستان را به زانو در آورد و این ویروس در کشور ما با سرعت بالایی رو به افزایش گذاشت و خوشبختانه با رعایت پروتکل‌ها خصوصا بازاری‌ها در ۲۵ استان کشور وضعیت به ثبات نسبی رسیده است و روند افزایشی متوقف شده است و در ۱۵ استان روند نزولی آغاز شده است و در ۱۰ استان به اوج بیماری رسیدیم و انتظار می‌رود طی هفته آتی روند نزولی شود.

رئیسی ادامه داد: شش استان روند نزولی بیماری را طی نکرده‌اند و باید مراقبت بیشتری انجام دهند هرچند این استان‌ها هم به اوج بیماری نزدیک شده‌اند، بنابر این استان‌های تهران، البرز، قزوین، خراسان جنوبی سیستان و بلوچستان و هرمزگان طی روز‌های آتی به اوج بیماری می‌رسند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: استان‌های جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان و بوشهر با توجه به معرض در خطر بودن باید بیشتر رعایت کنند. صرف نظر از ورود ویروس جهش‌یافته مردم باید توجه کنند که توصیه‌های قبلی را با دقت و وسواس بیشتر انجام دهند تا از گسترش این ویروس‌ها در سطح استان جلوگیری شود.

وی افزود: در سطح کشور رعایت پروتکل‌ها افزایش نیافته است و رعایت در برخی استان‌ها ضعیف است و میانگین رعایت پروتکل‌ها ۶۱ درصد است. تشدید مراقبت مرزی در حال انجام است و ناجا، ارتش و سپاه در رابطه با کنترل مرز تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند و در این مدت اقدامات خوبی انجام شد و پنج هزار و ۷۰۰ تبعه بیگانه که از مرز‌ها در حال ورود به کشور بودند بازگشته شدند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به عدم صدور مجوز برای عدم ورود خدمه‌های کشتی‌ها خصوصا خدمه هندی گفت: ورود این افراد در حال کنترل است، در هفته گذشته ۳۰۰ هزار بازدید انجام شده و بیش از پنج هزار صنف متخلف پلمب شده‌اند. ۳۸ درصد مراکز هنوز تهویه ندارند و ۳۸ درصد مردم ماسک نمی‌زنند و ۴۰ درصد در فاصله‌گذاری مشکل داریم. رعایت پروتکل‌ها در مراکز ورزشی ۵۰ درصد است و بدترین جا از لحاظ میزان رعایت پروتکل‌ها سوپرمارکت‌ها و سپس نانوایی است.

رئیسی اظهار داشت: فاز یک واکسیناسیون به اتمام رسید و امیدوارم در فاز دو تا پایان این هفته واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال به پایان برسد و از هفته آتی سایر گروه‌های سالمندان واکسن دریافت کنند. سامانه وزارت بهداشت آماده شده است و به اطلاع مردم خواهد رسید. نیازی به ثبت نام و مراجعه حضوری نیست و همکاران من از طریق تماس تلفنی و پیامک اطلاع رسانی خواهند کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار