شهید حاج «جواد شاه‌بلی‌اردکانی»:

در حراست از خط «ولایت فقیه» که همان خط سرخ انبیاء است کوشش کنید

شهید «جواد شاه‌بلی‌اردکانی» در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: در حراست از خط ولایت فقیه که همان خط سرخ انبیاء است کوشش کنید و با حضور دائم خویش در صحنه به ضد انقلاب و خفاش صفتان که چشم دیدن آفتاب این انقلاب را ندارند مجال و فرصت ندهید.
کد خبر: ۴۵۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۲ - 06May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «جواد شاه‌بلی‌اردکانی» فرزند علی بمان، در تاریخ پنجم خرداد 1341 هجری شمسی درخانواده‌ای مذهبی در محلۀ صدرآباد شهرستان اردکان دیده به جهان گشود.

پدر و مادر متدین و ولایی، پس از انتخاب نام فرزند امام هشتم، جواد، برای او با تمام توان در تربیتش کوشیدند. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در مدارس صدرآباد با موفقیت به پایان رسانید. سپس جهت ادامه تحصیل در هنرستان فنی شهید مطهری اردکان در رشتۀ برق مشغول به تحصیل شد و با رتبۀ ممتاز از هنرستان فارغ التحصیل شد.

دوران هنرجویی او در هنرستان مصادف بود با انقلاب اسلامی ایران. او مانند دیگر جوانان شهر و میهن اسلامیش در فعالیت‌های انقلابی، مانند شرکت در راهپیمایی و مراسم ضد رژیم پهلوی و شعار نویسی، شرکتی فعال داشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عضویت سپاه یزد پذیرفته شد و رسماً حراست از انقلاب و دست آورد‌های آن را آغاز کرد.

با شروع جنگ تحمیلی و با فرمان رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی (ره)، مبنی بر حضور در جبهه‌ها و دفع دشمن متجاوز، چون دیگر مشتاقان جبهه و شهادت، سنگر سخت و جهاد در راه اسلام را بر آغوش گرم خانواده و بستر نرم ترجیح داد.

سنگرنشینی عشق و ایثارش، مهر تاییدی بر ولایت‌پذیری او شد

سنگرنشینی عشق و ایثارش و هم نشینی با قدسیان و افلاکیانش، مهر تاییدی بر ولایت‌پذیری او شد. چندین بار مجروح شد؛ اما به محض بهبودی نسبی، باز به جبهه‌ها باز می‌گشت. قرار و آرام او زمانی بود که در جمع رزمندگان باشد. اطاعت از والدین و کسب رضایت آن‌ها شرط اول زندگیش بود. در بین فامیل و دوستان از محبوبیت خاصی برخوردار بود.

شهید شاه‌بلی در حالی که مجروح بود و به علت اصابت ترکش به قسمت لگن به شدت رنج می‌برد، توفیق الهی یارش شد و به اتفاق والدین به سفر حج مشرف شد.

در طول دفاع مقدس، حتی خانواده وی از مسؤلیّت‌هایش مطلع نبودند

از خصوصیات بارز اخلاقی او، اخلاص و دوری از ریا و تظاهر بود. زمان اعزام به جبهه از اینکه در بین جمعیت و بدرقه کنندگان باشد به شدت اکراه داشت. در طول دفاع مقدس، حتی خانواده وی از داشتن مسؤلیت‌های مختلف او مطلع نبودند. هیچ‌گاه در جمع دوستان و خانواده‌‌اش از مسئولیت‌های در جبهه خود حرفی نزد. مسؤلیتش به عنوان فرماندهی توپخانه تیپ‌ الغدیر هم قبل از شهادت او برملا نشده بود و کسی از جایگاهش خبر نداشت.

این سردار مخلص و رشید اسلام سرانجام پس از شرکت در عملیات‌های مختلف و چندین مرتبه مجروح شدن، در تاریخ  22 اسفند 1363 در عملیات بدر در منطقه شرق دجله به شهادت رسید. پیکر پاکش پس از تشییع با شکوه بر دستان و دوش مردم شهید پرور اردکان، دربهشت شهدا درکنار همرزمان به خون خفته اش به خاک سپرده شد.

وصیت‌نامه شهید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا»

حمد خدای بزرگ را که خلقت انسان از لطف اوست و درود و تحیات انبیاء و اولیاء الهی و ائمه طاهرین (ع)

درود و سلام بر خمینی روح خدا وقلب تپنده ملت مستضعف جهان و درود به روان پاک شهدا از هابیل تا کربلای ایران که خالصانه جان خود را برای رضای خالق در راه هدف فدا کردند و با شناخت و آگاهی در این راه گام نهادند و به پاس احترام خون این عزیزان خداوند بر ما منت نهاد و طریق فضیلت و تقوی را به ما شناساند.

من جواد شابلی اکنون که توفیق هجرت را یافتم و موفق شدم با لباس پاسداری در جبهه حاضرشوم و پاسدار حرمت خون شهیدان خدای بزرگ این نعمت را بر من ارزانی داشت. شاید کفایت و لیاقت شهادت را نصیبم سازد و بتوانم پس از عمری تباهی و گناه و معصیت با نثار خون خویش و آبیاری درخت اسلام با شهادت خود به اسلام خدمتی کرده باشم و به لقاء الله برسم.

از افتخاراتم این بود که در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت می‌کنم

از افتخاراتم این بود که در ارگانی به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت می‌کنم و انشاء‌الله با نثار خون خویش به این اسم و این ارگان خدمتی کرده باشم. از ملت عزیز و شرافتمند ایران درخواست می‌کنم که جبهه‌ها را همیشه با اعزام نیرو‌های معتقد به اسلام و انقلاب پر نگهدارند و امام امت را یار و پشتیبان باشند.

در حراست از خط ولایت فقیه که همان خط سرخ انبیاء است کوشش کنند و با حضور دائم خویش در صحنه به ضد انقلاب و خفاش صفتان که چشم دیدن آفتاب این انقلاب را ندارند مجال و فرصت ندهند که این دیوسیرتان از هر فرصتی علیه انقلاب استفاده خواهند کرد.

از پدر و مادر خویش که در پرورش و تربیت من متحمل رنج فراوان شدند و متاسفانه در عمر کوتاه خود توفیق جبران ذره‌ای از زحمت‌هایی که برایم کشیدند را نداشتم طلب عفو می‌کنم. برادران و خواهران گرامی، کوتاهی و گناهان مرا با دیده عفو بنگرید و مرا ببخشید تا انشاء الله خدا نیز از من راضی باشد.

بار پروردگارا امام امت را تا انقلاب مهدی نگهدار. دولتمردان و خدمتگزاران به اسلام را موفق و موید بدار. بر اتحاد و اتفاق مسلمانان در سراسر دنیا بی‌افزای. حکام مرتجع منطقه را با دست پر قدرت مسلمان‌ها سرنگون دار و امت اسلام را در پیشبرد اهداف عالیه قرآن موفق دار.

والسلام علی عبادالله الصالحین»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار