حجت‌الاسلام‌‌ «معصوم‌خانی»‌:

جایگاه و منزلت معلم جلوه‌ای از قدرت لایزال الهی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) البرز گفت: با مطالعه قرآن کریم درمی‌یابیم که جایگاه و منزلت معلم جلوه‌ای از قدرت لایزال الهی است.
کد خبر: ۴۵۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲ - 02May 2021

ضرورت مجهز بودن انسان به سلاح علم و آگاهی در جنگ نرمحجت‌الاسلام‌‌ «یدالله معصوم‌خانی»‌ مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج، ضمن تبریک فرارسیدن هفته معلم و گرامیداشت سالروز شهادت مرتضی مطهری اظهار داشت: خداوند متعال عنایت خاصی نسبت به شأن و مقام عالم و متعلم دارد و آنان را نسبت به سایر طبقات جامعه ممتاز ساخته است.

وی با بیان اینکه با مطالعه قرآن کریم درمی‌یابیم که جایگاه و منزلت معلم جلوه‌ای از قدرت لایزال الهی است، افزود: خداوند تبارک و تعالی در این کتاب آسمانی، خود را به‌عنوان معلم و مربی اول معرفی کرده و در نخستین آیات قرآن که بر قلب نازنین پیامبر اسلام (ص) نازل شد نیز به این هنر خداوند اشاره‌ شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز بیان داشت: خداوند در  قرآن کریم، معلم بودن خود را پس از آفرینش انسان که پیچیده‌ترین و بهترین شاهکار خلقت محسوب می‌شود، آورده است؛ ازاین‌رو می‌توان گفت که هنر شگفت معلمی از آن خداوند تبارک و تعالی است.

‌معصوم‌خانی با بیان اینکه پروردگار عالم، دانش و معرفت را از لحاظ شرافت و ارزش در اوج تمامی مراتب و مقامات قرار داده است، افزود: در آیات بسیاری، به برتری معلمان و مربیان بر دیگران اشاره شده که آیه‌ای با مضمون «آیا شما می‌پندارید که مساوی هستند آن‌هایی که می‌دانند و آن‌هایی که نمی‌دانند؟» یکی از آن‌هاست.

علم، بزرگ‌ترین موهبت خداوند به انسان ها

وی با اشاره به وجود فاصله بسیار میان کسانی که علم دارند و کسانی که فاقد علم هستند، مطرح کرد: خداوند در آیه‌ای در قرآن می‌فرماید: «هر کس لفظی را زنده کند، به‌واقع تمام جهانیان را زنده گردانیده است.» با دقت و توجه به این آیه، درمی‌یابیم که زنده کردن روح و دل آدمی به علم و دانش برتر از زندگی بخشیدن به بدن آدمی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز اضافه کرد: برای معلم همین افتخار بس است که در روز قیامت به این موضوع مباهات کند که هر کس بتواند یک نفر را از لحاظ علمی تجهیز کند مانند این است که جهانیان را احیا و زنده کرده است.

‌معصوم‌خانی‌ دومین معلم را پیامبر گرامی اسلام و سپس ائمه معصومین و علما و بزرگان دین دانست و گفت: در روایات بسیاری بر اهمیت و جایگاه علم و عالم تأکید شده است و علم را بزرگ‌ترین موهبت خداوند به انسان می‌دانند که در مقابل این موضوع، غفلت و جهالت قرار دارد.

وی جهل و غفلت را بزرگ‌ترین دشمنان انسان عنوان کرد و ادامه داد: در سوره اعراب، خداوند انسان‌های جاهل را این‌گونه خطاب می‌کند: «آدم‌هایی که مانند چهارپایان هستند و از چهارپایان پایین‌ترند، انسان‌های جاهل و غافل هستند.» با کمی دقت می‌توان به این نتیجه رسید که بیشترین لغزش‌ها در انسان‌های جاهل اتفاق می‌افتد.

دشمن درصدد است انسان ها را در جهل و بی خبری فرو ببرد

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز اذعان داشت: دشمنان اسلام و انسانیت، تمام تلاش خود را برای قرار دادن انسان‌ها در جهل و بی‌خبری مطلق به کار گرفته‌اند تا از این طریق بتوانند به اهداف شوم خود در جوامع اسلامی و انسانی دست پیدا کنند.

‌معصوم‌خانی خاطرنشان کرد: دشمنان درصدد هستند فرزندان و جوانان ما را در فضای مجازی امروز سرگرم مسائل پوچ و بی‌محتوا کنند تا جوان مسلمان در غفلت و جهل فرورود که اگر این اتفاق رخ دهد، دشمن به‌راحتی می‌تواند خوراک مسموم و آلوده خود را به خورد جوانان و فرزندان ما بدهد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان هزینه‌های گزافی را در جنگ نرم و تهاجم و شبیخون فرهنگی صرف می‌کنند، افزود: مشاهده می‌کنیم که دشمن در تمامی زمینه‌ها ملت ایران را تحریم کرد اما در فضای مجازی که آسان‌تر می‌توانست تحریم را اعمال کند، هر روز بستر و فضا را برای فعالیت بازتر می‌کند تا جوانان ما را به مسائل حاشیه‌ای مشغول کند و آن‌ها را از پرداختن به مسائل اصلی بازدارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز با اشاره به اینکه در چنین شرایطی انسان ارزش علم و آگاهی را به‌خوبی درک می‌کند و با تأکید بر ضرورت مجهز بودن انسان به سلاح علم و آگاهی در جنگ نرم متذکر شد: دشمنان درصدد هستند این آگاهی را از ما بگیرند که ما با بصیرت می‌توانیم آنان را از دستیابی به اهداف شومشان ناکام بگذاریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها