شهید «نگهبان»:

همانند مولایم علی (ع) اگر با ریختن خونم اسلام زنده می‌ماند پس ای شمشیرها مرا در برگیرید

شهید «نگهبان» در قسمتی از وصیتنامه خود آورده است: «ای یزیدیان زمان من هم مانند مولایم علی (ع) اعلام می کنم که اگر با ریختن خونم اسلام زنده می ماند پس ای شمشیرها مرا در برگیرید».
کد خبر: ۴۵۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸ - 01May 2021

همانند مولایم علی (ع) اگر با ریختن خونم اسلام زنده می ماند پس ای شمشیرها مرا در برگیریدبه گزارش خبرنگار دفاع‎‌پرس از بوشهر، شهید «علی نگهبان» در تاریخ ۱۳۴۷/۶/۶‬ در روستای گزدراز از توابع شهرستان دشتی دیده به جهان گشود و در تاریخ چهارم دی سال ۶۵ در جزیره مینو به شهادت رسید.

وصیت نامه شهید

«بسم رب الشهداء و الصدیقین

این دل تنگم عاشق کربلا شد و من در اختیار او

با سلام بر مهدی موعود (عج) و نائب بر حقش آرام بخش دل‌ها و سلام بر خانواده‌های شهداء و تمام زحمتکشان راه حق و حقیقت و بنده علی نگهبان اعزامی از بوشهر، چغادک هنگام عزیمت به خط مقدم جبهه نور علیه ظلمت ۶۰/۰۹/۲۸ وصیت نامه خودم را آغاز می‌کنم:

خدمت پدر و مادر عزیزم سلام، گرچه فرزند شایسته‌ای نبودم؛ لیکن می‌دانم بسیار مهربانید و با روی خندان جواب مرا می‌دهید.

عزیزانم امیدوارم از تقصیرات بنده و نافرمانی‌هایی که درحق شما انجام می‌دادم مرا ببخشید، پیام من به شما اسوة ایثار و مقاومت حالا که بناست دو تا برادر در راه خدا بجنگم ناراحت نباشید؛ زیرا هیچ کاری بدون اراده خداوند صورت نمی‌گیرد.

اگر لایق شهادت بودم مرا در بهشت شهداء کنار همسنگرانم گل‌های پرپر شده جا و مکان دهید و به خانه همسایه‌ها بروید و شیرینی شهادتم را به آن‌ها هدیه کنید و بیرقی تهیه کنید و روی آن بنویسید «کربلا علی مشتاق بود».

اما شما ملت حزب ا... چغادک از بچة داخل گهواره تا پیرمرد و زن همه و همه خداحافظی می‌کنم.

امیدوارم که مرا حلال کنید، برادران ورزش دوست و ورزشکار خداحافظ، توصیه من به شما رعایت اخلاق اسلامی است؛ و‌ای یزیدیان زمان من هم مانند مولایم علی (ع) اعلام می‌کنم که اگر با ریختن خونم اسلام زنده می‌ماند پس‌ای شمشیر‌ها مرا در برگیرید؛ اگر با ریختن خون من راه کربلا باز می‌شود،‌ای سرنیزه‌ها مرا در بر گیرید.

در ضمن کتابهایم را به جواد پسر برادرم دهید هر چند که قابل او را ندارد، دعا برای امام فراموش نشود.

در آخر این را می‌گویم و پر کشم، بدانید که راهم آگاهانه بود.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار