مادر شهید جعفری:

غلام عباس را هنگام تولد نذر حضرت ابوالفضل (ع) کردم

مادر شهید جعفری گفت: فرزند اول من پسر بود و هنگامی که به دنیا آمد، او را نذر حضرت ابوالفضل (ع) کردم و نامش را غلامعباس گذاشتم.
کد خبر: ۴۵۴۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹ - 01May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، در ایام شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) سرهنگ «محمود مهدوی فرد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور در منزل خانواده معظم شهید «غلامعباس جعفری» با مادر این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

غلام عباس را هنگام تولد نذر حضرت ابوالفضل (ع) کردم

مادرشهید جعفری اظهار داشت:  فرزند اول من پسر بود و هنگامی که به دنیا آمد، او را نذر حضرت ابوالفضل (ع) کردم و نامش را غلامعباس گذاشتم و ایام محرم و عاشورا در مراسم عزاداری با کفن سفید شرکت می کرد.

وی ادامه داد: از لحظه که عباس به دنیا آمد یک علاقه بسیار خاصی به او داشتم و با اینکه دارای 6 فرزند بودم، غلامعباس برای من یک مونس و همدم بود و همیشه دل تنگ او می شدم.

خاتون نژاد محمود آبادی با بیان اینکه به دلیل اینکه در روستا مدرسه راهنمایی نبود، غلامعباس برای ادامه تحصیل به منزل دایی‌اش در کرمان رفت و ادامه تحصیل داد تا دیپلم گرفت و چون مسافت به نسبت زیاد بود هفته ای یک بار به ما سر می زد و شاید این دلتنگی مربوط به زمانی است که غلامعباس را سیر ندیدم و همیشه چشم به راه او بودم.

غلام عباس را هنگام تولد نذر حضرت ابوالفضل (ع) کردم

وی عنوان کرد: مدتی از اتمام تحصیل غلامعباس نگذشته بود که گفت: «می خواهم به خدمت سربازی بروم»، من مخالفت کردم و گفتم الان جنگ است و می ترسم بروی و باز نگردی و غلامعباس در جوابم گفت: «مادر اگر قرار باشد همه هم سن و سال‌های من این را بگویند پس چه کسی برای دفاع از این آب و خاک با دشمن روبرو شود.»

مادر شهید با بیان اینکه غلامعباس به اعتقاداتش بسیار پایبند بود، عکس های  شهدا را که می دید بسیار ناراحت می شد و آرزو داشت که یک روز او هم شهید شود ادامه داد: غلامعباس رضایت من و پدرش را گرفت و سال 1363 بود که برای آموزش و خدمت سربازی به ارتش رفت و بعد از مدتی به جبهه اعزام شد.

 خاتون نژاد محمود آبادی افزود: غلامعباس هر وقت از جبهه برمی گشت سوال می کردم محل خدمتت کجاست؟ و او می گفت: «مکانی که هستم خوب است» و چیزی از محل خدمت نمی گفت که بعد از شهادت متوجه شدیم بیسیم چی بود ودر جزیره مجنون مستقر شده بود.

مادر شهید گفت: آخرین بار که پسرم به منطقه اعزام می شد، من مقداری خوراکی برایش آماده کردم از خودم سئوال می کردم که آیا این بار وقت می کند این خوراکی ها را مصرف کند و یک نگرانی داشتم و موقع بدرقه گفتم مادر تو سرباز امام زمانی (عج) هستید و شما را به ایشان می سپارم و غلامعباس رفت و چند روز بیشتر طول نکشید که خبر شهادت غلامعباس آمد ومن آن روز پشت دار قالی بودم که خبر شهادت غلامعباس را شنیدم.

وی به لحظه شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: وقتی صبح روز جمعه خبر شهادت سردار را شنیدم تمام بدنم لرزید، زیرا احساس کردم غلامعباس من دوباره شهید شده و آن روز بسیار سخت گذشت که امیدوارم از دعای مادران شهدا و مردم خوب ایران، دشمنان حاج قاسم به سزای اعمالشان برسند.

غلام عباس را هنگام تولد نذر حضرت ابوالفضل (ع) کردم

گفتنی است، شهید غلامعباس جعفری در سال 1343 در منطقه ده بالای کرمان به دنیا آمد و بعد ازطی دوران تحصیل و گرفتن مدرک دیپلم به خدمت سربازی به ارتش رفت و بعد از گذراندن دوران آموزشی به جبهه اعزام و به عنوان بیسم چی در جزیره مجنون خدمت می کرد و سال 1364 به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

از غلامعباس تنها شهید روستا چند عکس به یادگار مانده و جمله ای که پشت یکی از عکس ها و با دستخط خودش نوشته که برای آرامش دل مادر به یادگار مانده که «زندگی در تکاپوی از بین رفتن است، تنها چیزی که به یادگار می ماند کالبد روحی است که به شما تقدیم می کنم.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار