به زودی برگزار خواهد شد؛

نشست کمسیون امنیت پارلمان عراق درباره احداث پایگاه نظامی ترکیه در شمال این کشور

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که این کمیسیون به زودی نشستی فوق العاده برای بررسی اظهارنظر وزیر کشور ترکیه درخصوص ساخت پایگاهی نظامی در شمال عراق برگزار خواهد کرد.
کد خبر: ۴۵۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳ - 01May 2021

نشست کمسیون امنیت پارلمان عراق درباره احداث پایگاه نظامی ترکیه در شمال این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، بدر الزیادی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد به زودی نشستی فوق العاده برای بررسی قصد ترکیه به منظور ساخت پایگاهی نظامی در شمال عراق برگزار خواهد کرد.

وی افزود: نفوذ و پیشروی ترکیه در عراق نقض آشکار حاکمیت عراق به شمار می رود و این کمیسیون به زودی نشستی فوق العاده برای بررسی اظهارنظر وزیر کشور ترکیه درخصوص ساخت پایگاهی نظامی در شمال عراق برگزار خواهد کرد.

الزیادی درباره وضعیت امنیتی و افزایش حملات داعش تاکید کرد: این گروه تروریستی هنوز در مناطق گسترده‌ای از عراق دارای هسته‌های خفته است و هر از گاهی دست به حملات تروریستی می زند.

وی افزود: حملات اخیر در الطارمیه، دیالی و کرکوک به دلیل افزایش عملیات نیروهای امنیتی علیه عناصر داعش و به هلاکت رساندن شمار زیادی آنها طی روزهای اخیر بوده است و داعش نیز برای گرفتن انتقام عناصر به هلاکت رسیده خود دست به عملیات در چندین منطقه زده است.

«سلیمان سویلو»، وزیر کشور ترکیه پیشتر از اقدام این کشور برای ساخت یک پایگاه نظامی در منطقه میتینا در شمال عراق خبر داده بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار