مادر ﺷﻬﯿﺪ «ﺣﺴﯿﻦ ﻧﯿﮑﻮ ﺻﺤﺒﺖ» آسمانی شد

بانوی ایثارگر مهری سادات رضوی مادر بزرگوار شهید «حسین نیکو صحبت» از شهدای تخریبچی لشکر ۱۷، پس از سال‌ها تحمل فراق، به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۴۵۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴ - 01May 2021

مادر ﺷﻬﯿﺪ «ﺣﺴﯿﻦ ﻧﯿﮑﻮ ﺻﺤﺒﺖ» آسمانی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حاجیه خانم «مهری سادات رضوی» مادر بزرگوار شهید «حسین نیکو صحبت خوانساری» از شهدای لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع)، پس از سال‌ها تحمل فراق، به فرزند شهیدش پیوست.

پیکر این بانوی ایثارگر و انقلابی، طی مراسمی با حضور همرزمان فرزند شهیدش در قطعه ایثارگران گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) به خاک سپرده شد.

بسیجی شهید حسین نیکوصحبت خوانساری، در سال ۱۳۴۹ در قم به دنیا آمد؛ وی از رزمندگان تخریبچی لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) بود که چهارم دیماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای چهار- منطقه شلمچه - به شهادت رسید و پیکر مطهرش در قطعه ۱۲ شهدای عملیات کربلای چهار در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) به خاک سپرده شد.

شهید نیکوصحبت هم در سیرت و هم در صورت و هم در کلام، نورانی و الهی بود؛ از سویی هم اهل شوخی و ورزش و رزم و کمک رسانی به دیگران بود و هم اهل نماز شب و تهجد و ناله‌های استغفار شبانه و مانوس با قرآن و اهل بیت (ع) که همه اینها، خاطرات دلنشینی را از وی در ذهن همرزمان و همسنگرانش به یادگار گذاشته است.

خاطراتی از این شهید عزیز به روایت سردار حسین کاجی در کتاب «خط عاشقی ۱» از انتشارات موسسه حماسه یاران ثبت شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار