بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله مطهری؛

انقلاب اسلامی ایران دارای ریشه‌های عمیق فرهنگی است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۵۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ - 02May 2021

انقلاب اسلامی ایران دارای ریشه‌های عمیق فرهنگی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان به مناسبت دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری و روز معلم بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«معلمان، انسان‌هایی بزرگ و سازندگان امروز و فردای کشور و سرمایه‌های اصلی یک ملت در مسیر بالندگی، پیشرفت و راهیابی به فکر‌های بلند عزت و اقتدار علمی کشور محسوب می‌شوند.

بی‌تردید مقام معلم یکی از شئون الهی است که خداوند متعال، از وجود خود این شأن عظیم را در وجود انبیای الهی و اولیای پاک خود نهاده است و چه بسیار انسان‌هایی که با پذیرش مسئولیتی خطیر، قدم در این مسیر الهی گذاشته‌اند و خود الگوی صداقت و انسانیت هستند و همواره در طول تاریخ تشنگان معرفت و دانش را سیراب می‌کنند.

انقلاب اسلامی ایران، انقلابی با ریشه‌های عمیق فرهنگی است و آموزگاران و استادان در پاسداری از ارزش‌های اسلامی و دستاورد‌های فرهنگی انقلاب نقش بسزایی دارند، در واقع تربیت و پرورش نسل آینده‌ساز کشور اصلی‌ترین وظیفه معلمان است که این مهم، اهمیت جایگاه این قشر ارزشمند جامعه را در توسعه انسانی هویدا می‌سازد.

در دنیای امروز که هجمه فرهنگی غرب علیه ایران اسلامی شدت گرفته است و تلاش دشمن برای تخطئه فرهنگ دینی مدام و دنباله‌دار است، مسئولیت دشوار معلمان و استادان در خط مقدم مبارزه، بسیار حائز اهمیت است. قشر فداکاری که بسیاری از ایشان در راه حفظ وطن و اصول اسلام و انقلاب اسلامی، از جان خویش نیز گذشتند و شهدای بسیاری را تقدیم اسلام، انقلاب اسلامی، مردم ایران کرده‌اند.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید استاد مرتضی مطهری روز معلم را به تمام اساتید و معلمان ایران اسلامی که در عرصه تعلیم و تربیت با جان و دل همت داشته و دارند تبریک و تهنیت می‌گوید و از درگاه ایزد منان بهترین‌ها را برای این عزیزان مسئلت می‌نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار