رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد؛

بکارگیری تمامی ظرفیت‌های بسیج برای انجام واکسیناسیون عمومی

سردار سلیمانی گفت: تمامی ظرفیت‌های بسیج برای کمک به واکسیناسیون عمومی در اختیار شبکه بهداشت کشور خواهد بود.
کد خبر: ۴۵۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵ - 02May 2021

استفاده از اتمام ظرفیت های بسیج برای کمک به واکسیناسیون عومیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز (یکشنبه) در جلسه مشترک با دکتر «سعید نمکی» وزیر بهداشت اظهار داشت: بسیج از روز اول شیوع کرونا احساس تکلیف کرد که به کمک شبکه بهداشت بشتابد و با انجام طرح غربالگری با عنوان «طرح شهید سلیمانی» در صحنه مقابله با ویروس کرونا حضور یافت.

وی ادامه داد: البته بسیج در این رابطه فقط کمک‌کننده است و نقش اصلی بر عهده جامعه پزشکی است؛ این در حالی است که هر نقشی را که در تفاهم‌نامه ذکر شده بود، بسیج انجام داده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: بیش از هفت میلیون نفر از مردم به‌عنوان «سفیر سلامت» در مرحله اول طرح شهید سلیمانی همکاری داشتند.

سردار سلیمانی افزود: با توجه به شرایطی که امروز در نرخ ابتلا به کرونا در کشور داریم و لزوم مشارکت گسترده بسیج، وزارت بهداشت هدف‌گذاری کرده است که این برنامه با سرعت بیشتری محقق شود. 

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بسیج با وزارت بهداشت در زمینه مقابله با کرونا دارد، امیدواریم در ادامه اقدامات خود، بتوانیم هر فعالیتی را که لازم باشد، انجام دهیم؛ از سوی دیگر ما در آستانه دسترسی به مقادیر زیادی واکسن در کشور هستیم؛ لذا باید تلاش کنیم که میزان ابتلا به کرونا کاهش یابد، تا وقتی واکسیناسیون عمومی انجام می‌شود، جامعه در آرامش باشد؛ بر این اساس، تمامی ظرفیت‌های بسیج برای کمک به واکسیناسیون عمومی در اختیار شبکه بهداشت کشور خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین گفت: امسال به جهت اینکه انتخابات را هم در پیش روی داریم، باید برای نقش‌آفرینی در طبیعی کردن شرایط جامعه، سریع‌تر عمل کنیم؛ لذا این جلسه برای توسعه همکاری‌ها در مدت زمان مشخصی به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های بسیج تشکیل شد.

این مقام ارشد نظامی عنوان کرد: بسیج ظرفیت‌های زیادی در اقشار و پایگاه‌های خود دارد و این ظرفیت‌ها فعال هستند؛ اما برای جهت دادن این ظرفیت‌ها برای کاهش شیوع کرونا، باید بیش از گذشته فعالیت کنیم.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: در مقایسه با دیگر کشورها وضعیت ما در مقابله با کرونا مطلوب بوده، اما با این حال امیدواریم امسال سال غلبه بر کرونا باشد که انجام این مهم در سایه مجاهدت و همکاری‌های همه‌جانبه محقق خواهد شد؛ البته باید تأکید کرد که همه در یک جبهه برای مقابله با این ویروس قرار داریم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار