بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس یزد به مناسبت روز معلم؛

«معلم» مهمترین عنصر در هویت‌سازی فرهنگی و اعتلای علمی کشور است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله «مرتضی مطهری» و روز معلم، بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۵۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹ - 02May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد به مناسبت دوازدهم اردیبهشت مصادف با سالروز شهادت آیت‌الله «مرتضی مطهری» و روز معلم، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت عالم گران‌قدر و استاد بزرگوار شهید «مرتضی مطهری» بهانه‌ای است تا مقام شامخ علم و عالم گرامی داشته شود، هر روز و هر هفته روز و هفته معلم است و اختصاص یک روز و هفته به نام معلم نمادین است.

بی‌شک جایگاه سترگ «معلم» به‌عنوان پیشران اصلی تعلیم و تربیت و مهمترین عنصر در هویت‌سازی فرهنگی و اعتلای علمی کشور از قداست بسیار والایی برخوردار و به‌ویژه در عصر حاضر یادآور نقش برجسته معلم در «جامعه‌پردازی» و «تمدن‌سازی اسلامی» است که در منشور بیانیه گام دوم انقلاب مورد تأکید رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی واقع شده است.

در این روز‌ها که حوزه آموزش و پرورش و جریان آموزشی مدارس کشور تحت تاثیر بیماری کرونا، شرایط کم‌نظیر و تجربه‌نشده‌ای را سپری می‌کند و تعطیل‌ناپذیری امر تعلیم و تربیت الزامات و مقتضیات نوین و توأم با خلاقیت و نوآوری را فراروی دستگاه انسان‌ساز و مولد فرهنگ و دانش «آموزش و پرورش» قرار داده است، تمسک به رهنمود‌های اخیر مقام معظم رهبری در کاربست استعداد و توانایی بالقوه نسل نوجوان و جوان کشور برای شکوفاسازی ارزش‌های متعالی اسلامی و انقلابی حیاتی و در صحنه تولید ثروت و سرمایه انسانی تحول‌آفرین برای میهن اسلامی دارای ره‌آورد‌های راهبردی و تاریخی است.

معلم یادآور تلاش بی‌تکلف و بدون چشمداشت است، معلم ادامه‌دهنده راه انبیاء است، معلم راهنمای خوبی‌ها و نیکی‌ها و هدایتگر و بیدارکننده است، معلم شمعی‌است که خود می‌سوزد، ولی اطراف خود را نورافشان می‌سازد، معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر است.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید استاد مرتضی مطهری و روز معلم را به تمام اساتید و معلمان ایران اسلامی که در عرصه تعلیم و تربیت با جان و دل همت داشته و دارند، تبریک و تهنیت می‌گوید و از درگاه ایزد منان بهترین‌ها را برای این عزیزان مسئلت می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار