در جلسه قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) ارتش مطرح شد؛

افزایش مدت دوره‌های آموزش سربازان به ۶ هفته/ ضرورت کنترل بیشتر بر مرز‌های شرقی کشور

دریادار سیاری گفت: کنترل و نظارت دقیق در مبادی مرزی شرق کشور جهت جلوگیری از ورود ویروس جهش‌یافته هندی و پاکستانی، جلوگیری از تشکیل جلسات غیرضروری و برگزاری جلسات با حداقل نفرات بایستی به‌صورت دقیق رعایت شود.
کد خبر: ۴۵۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰ - 02May 2021

باید کنترل بیشتری بر مرزهای شرقی صورت گیرد/ افزایش زمان دوره‌های آموزش سربازان به شش هفتهبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌ الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) ارتش در این جلسه که به‌صورت وبینار با حضور معاونین ستاد، معاونان هماهنگ‌کننده نیرو‌های تابعه و رؤسای بیمارستان‌های ارتش برگزار شد، با قدردانی از اقدامات و فعالیت‌های شبانه‌روزی نیرو‌ها و یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی و گستردگی شیوع ویروس کرونا در مناطق مختلف، لزوم رعایت هرچه بیشتر و جدی‌تر دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تأکید است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته، ارتش کنترل دقیق و خوبی در بحث پیشگیری از شیوع کرونا داشته است، گفت: همان‌گونه که قبلا هم اعلام کرده ایم، پادگان‌ها و مراکز آموزشی ارتش امن‍ترین مکان‌ها از نظر جلوگیری از شیوع کرونا هستند که ان‌شاءالله با تلاش و جدیت همیشگی فرماندهان و مسئولان، همچنان این ویژگی مهم در یگان‌های ارتش تداوم یابد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش همچنین خاطرنشان کرد: تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ارتش در سراسر کشور با هماهنگی و مجوز قرارگاه پدافند زیستی ارتش همکاری حداکثری با استان‌ها و مناطق مورد نیاز را داشته باشند و تخت‌های بیمارستانی نیز همچنان در اختیار بیماران کرونایی قرار خواهد گرفت.

دریادار سیاری چگونگی برگزاری مراسم در شب‌های پرفضیلت قدر با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از حداکثر یک سوم ظرفیت فضای مراسم و حداکثر ۲ ساعت زمان برگزاری آن، رعایت فاصله اجتماعی یک و نیم متر و ممنوعیت پذیرایی و صرفاً استفاده از مهر، سجاده و چادر نماز شخصی را ابلاغ کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی ارتش همچنین با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به یگان‌های آموزشی با توجه به پذیرش تعداد قابل توجهی از سربازان جدیدالورود در این مراکز بیان کرد: کنترل و نظارت دقیق در مبادی مرزی شرق کشور جهت جلوگیری از ورود ویروس جهش‌یافته هندی و پاکستانی، جلوگیری از تشکیل جلسات غیر ضروری و برگزاری جلسات با حداقل نفرات بایستی به‌صورت دقیق رعایت شود.

امیر سیاری در ادامه با بیان اینکه لازم است رسیدگی بیشتر به حل مشکلات کادر بهداشت و درمان و ضرورت انعکاس تلاش‌ها و ایثار شبانه روزی آنان در ارائه خدمت به مردم عزیز در دستور کار قرار گیرد، افزود: تمامی بیماران و مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی ارتش باید تکریم و احترام شوند.

بنابراین گزارش، اعزام زودتر از موعد کارکنان وظیفه متخصص در امور بهداشت و درمان به مراکز درمانی نیرو‌ها برابر اعلام قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) ارتش و تغییر مدت زمان دوره‌های آموزش وظیفه از چهار هفته به شش هفته برابر مصوبات ستاد کل نیرو‌های مسلح از جمله مصوبات سومین جلسه قرارگاه پدافند زیستی ارتش در سال جدید به ریاست امیر دریادار سیاری بود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها