پیام تبریک مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به مناسبت روز معلم؛

معلمان قافله‌سالاران کاروان دانایی هستند

سرهنگ پاسدار «رشیدی» به مناسبت روز معلم، در پیامی اعلام کرد: «معلمان قافله‌سالاران کاروان روشنگری و دانایی هستند که با مجاهدت خود، تمدن را می‌سازند. تعلیم و تربیت، مأموریتی است که خداوند به پیامبران خود سپرده است و معلمان ادامه دهندگان راه انبیاء هستند».
کد خبر: ۴۵۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹ - 02May 2021

معلمان قافله‌سالاران کاروان  دانایی هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان در پیامی، فرا رسیدن روز معلم را به معلمان، آموزگاران و فعالان عرصه تعلیم و تربیت تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

«یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ»

خداوند کسانی از شما را که ایمان آورده اند بالا می‌برد و بر کسانی که بهره‌ای از علم دارند، درجات بزرگی می‌بخشد. (آیه ۱۱ سوره مجادله)

۱۲ اردیبهشت، سالروز پاسداشت مقام والای معلم و فرصتی مغتنم است برای تبیین و بررسی نقش تعلیم و تربیت در سلامت و پیشرفت جامعه.

معلمان قافله‌سالاران کاروان روشنگری و دانایی هستند که با مجاهدت خود، تمدن را می‌سازند. تعلیم و تربیت، مأموریتی است که خداوند به پیامبران خود سپرده است و معلمان ادامه دهندگان راه انبیاء هستند.

شهید مطهری الگویی تمام‌عیار برای جامعه بزرگ معلمان بوده و سالروز شهادت این استاد برجسته نظام مقدس جمهوری اسلامی و نامگذاری این روز به نام معلم، زمینه‌ای برای ارج نهادن به زحمات این عزیزان در عرصه تعلیم و تربیت و انسان سازی است.

در اندیشه شهید مطهری، تعلیم و تربیت اسلامی، بحث ساختن انسان‌هاست و مکتب اسلام مکتبی مشخص با هدف‌هایی معین است که برای دستیابی به این اهداف در زمینه تعلیم و تربیت اسلامی، انسان را محور اصلی می‌داند؛ چراکه انسان‌ها جامعه را می‌سازند.

بی‌شک اعتلای فرهنگ و اندیشه جامعه، در گرو تلاش هدفمند معلمان و اساتیدی است که در ترویج دانش و بینش همانند استاد شهید مطهری، اهتمام می‌ورزند و از همین روست که نام و جایگاه والای معلم در فرهنگ ما همواره با قداست و احترام ویژه‌ای همراه است.

از زمان شیوع ویروس کرونا، معلمان کوشیدند تا خود را به سرعت با وضعیت جدید منطبق کنند و با ایثار و از خود گذشتگی نشان دادند هر کجا ملت به مجاهدت نیاز دارد، معلمان در کنار مردم و در خط مقدم حضور دارند و همان‌گونه که پزشکان، پرستاران و کادر درمانی کشور حماسه‌ساز شدند؛ معلمان نیز رسالت خطیر خود را در آموزش و پرورش فرزندان این سرزمین به نحو احسن بر دوش می‌کشند.

اینجانب ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان، اساتید و تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای والامقام، بالاخص شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و شهدای معلم و دانش‌آموز، مراتب سپاس خود را تقدیم انسان‌های بزرگ و والاهمتی می‌کنم که کاروان دانش بشر را به سوی تعالی و سعادت رهنمون می‌سازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار