شعری که شهید مطهری را شیفته خود کرد + فیلم

به مناسبت گرامی‌داشت سالگرد شهادت استاد مطهری و تکریم مقام معلم، بنیاد شهید مرتضی مطهری کلیپی از علامه محمدتقی جعفری را که در آن به شعر مورد علاقه این شهید اشاره می‌کند، منتشر کرده است.
کد خبر: ۴۵۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰ - 03May 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید مرتضی مطهری از تئوریسین‌های جمهوری اسلامی و از یاران و همراهان امام راحل در مبارزات مردمی برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی بود؛ کسی که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالى) درباره جایگاه فکرى‌اش فرموده‌اند: «حرکات فکرى انقلاب و نظام اسلامى ما در بخش عمده‌اى متکى به تفکرات شهید مطهرى است.»

کدام شعر شهید مطهری را شیفته خود کرده بود؟ فیلم

شهید مطهری پایه‌گذار یک نهضت علمی و مبارزاتی در چارچوب اصول اساسی اسلام بود. دنیای معاصر سخت نیازمند چنین روش و الگویی است و معرفی اندیشه، خط مشی و فعالیت‌های او به جهان معاصر به ویژه کشور‌های اسلامی، یک ضرورت جدی است. استاد بهترین و جامع‌ترین خصوصیات یک دانشمند انقلابی و مبارز را داشت و شخصیت او از غنای بسیار عالی برخوردار بود.

حضرت امام (ره) کلیتی از شخصیت شهید مطهری را بیان کرده‌اند، اما واقعیت این است که هنوز زوایای ناگفته زیادی از این شخصیت باقی مانده است. زندگی و آثار و حتی شهادت استاد، دستاورد‌های ماندگاری برای انقلاب اسلامی داشته است. پس از ۳۵ سال هنوز آثار استاد مطهری از طراوت و تازگی برخوردار است و قوی و غنی بر جای مانده و می‌درخشد و همانند یک چشمه جوشان جاری و ساری است. این نعمت را باید قدر دانست.

به مناسبت گرامی‌داشت سالگرد شهادت استاد مطهری و تکریم مقام معلم، بنیاد شهید مرتضی مطهری کلیپی از علامه محمدتقی جعفری را که در آن به شعر مورد علاقه این شهید اشاره می‌کند، منتشر کرده است که در ادامه آن را می‌بینید.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار