الجزیره گزارش داد؛

ناتوانی رژیم صهیونیستی در برابر حملات سایبری

رژیم صهیونیستی جنگ سایبری را به یکی از جدیدترین عرصه‌های جنگی تبدیل کرده، ولی در عین حال از هزینه‌های سنگین این رویارویی و خسارت‌های آن رنج می‌برد.
کد خبر: ۴۵۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴ - 02May 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، محافل نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در کنار عرصه‌های زمینی، دریایی و هوایی، جبهه مبارزاتی جدیدی را ضد دشمنان خود به راه انداخته‌اند که همان جبهه جنگ الکترونیک یا فضای سایبری است. رژیم صهیونیستی توان اطلاعاتی و مالی گسترده‌ای را در این عرصه به کار گرفته و همین موضوع نشان‌دهنده اهمیت و خطرات این عرصه است که جدیدترین نمود خود را در حمله به تأسیسات هسته‌ای نطنز در ایران نشان داد.

مفهوم حملات سایبری
سیستم‌های امنیتی رژیم صهیونیستی، حملات سایبری را حملاتی از منابع نامشخص و در عین حال ویرانگر معرفی می‌کنند که «جنگ سایه‌ها» لقب گرفته است. بر اساس گزارش‌های جاسوسی اسرائیل این حملات یکی از مهمترین سلاح‌های به کار گرفته شده ضد ارتش اسرائیل به شمار رفته و معمولاً زیرساخت‌های اسرائیل را نیز هدف قرار داده و باعث تعطیلی فعالیت‌های آن‌ها شده است.

از ورود رژیم صهیونیستی به جنگ تکنولوژی حدود ۱۶ سال می‌گذرد. این رژیم معتقد است که حملات الکترونیک جبهه جنگی میان نخبگان در ابعاد اطلاعاتی ضد کشور‌ها و گروه‌های متخاصم است. رژیم صهیونیستی تهدیدات سایبری را خطری ضد تأسیسات زیربنایی خود می‌داند که مراکز کابینه و موسسات امنیتی و شرکت‌های آب و فاضلاب و مراکز فرماندهی و کنترل و بانک‌ها را هدف قرار می‌دهد.

تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که تلاش‌های اسرائیل برای جلوگیری از حملات الکترونیک و سایبری که در واکنش به جنایت‌های اسرائیل در عرصه‌های مخلف صورت می‌گیرد، به‌صورت واضح و ملموسی با شکست مواجه شده است؛ چرا که هر از گاهی این حملات از طریق فضای مجازی توسط هکر‌های شخصی یا دولت‌های مختلف دنبال شده است. امروزه اسرائیل در نتیجه انزوا و خشم افکار عمومی منطقه و جهان با حجم قابل توجهی از این حملات مواجه شده و تحمل این حجم بالا از حملات الکترونیک را ندارد.

صهیونیست‌ها اعتراف می‌کنند که عدم بهبود ارتباطات دیجیتال بین شاخه‌ها و یگان‌های مختلف ارتش باعث گسترش حملات سایبری ضد آن شده است. علاوه بر اینکه زیرساخت‌های اقتصادی و صنایع نظامی اسرائیل نیز طی ماه‌های گذشته با حملات غیر عادی الکترونیک مواجه شده‌اند.

نقش جنبش حماس در حملات سایبری ضد اسرائیل
جنبش حماس نیز با وجود این که بستر‌های بسیار اندکی در زمینه جنگ الکترونیک دارد، اما طی یک دهه گذشته سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این زمینه انجام داده و وارد فضای جنگ الکترونیک ضد اسرائیل شده است. هدف جنبش حماس جمع‌آوری اطلاعات جاسوسی از ارتش اسرائیل است. در جنگ اول غزه در سال ۲۰۰۸ حماس به تعدادی از سایت‌های الکترونیک اسرائیل حمله سایبری انجام داد. در سال ۲۰۱۳ نیز مجموعه‌ای از هکر‌ها با نام مبارزان عزالدین قسام سایت اینترنتی شرکت امریکن اکسپرس در اسرائیل را هک کردند.

در جریان جنگ سال ۲۰۱۴ نیز تعداد حملات سایبری به مواضع حساس رژیم صهیونیستی گسترش قابل توجهی پیدا کرد. در سال ۲۰۱۷ نیز مشخص شد که تلفن ده‌ها نفر از نظامیان و افسران اسرائیلی توسط هکر‌های حماس هک شده است. این در حالی بود که آن‌ها در مکالمات و تماس‌های خود در فضای مجازی از مسائل نظامی و آموزش‌های نظامی و آماده‌سازی نظامیان اسرائیلی صحبت کرده بودند.

مقامات رژیم صهیونیستی بار‌ها نگرانی خود را نسبت به حملات سایبری احتمالی صورت گرفته ضد این رژیم که در واکنش به تجاوز‌های صهیونیست‌ها ضد گروه‌های مختلف مردمی در منطقه صورت می‌گیرد، نشان داده‌اند. «تامیر پاردو» رئیس سابق موساد در این رابطه می‌گوید جنگ‌های سایبری نوعی از تهدید به هرج و مرج با سلاحی است که احتمالاً پیروزی‌های بیشتری در آینده کسب خواهد کرد. دشمنان اسرائیل در این عرضه نیاز به هواپیما یا موشک ندارند. آن‌ها تنها با در اختیار داشتن امکانات تکنولوژیک و توانمندی‌های سایبری می‌توانند باعث فلج شدن تمامی عرصه‌های کاری در اسرائیل شوند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار