رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

طرح شهید سلیمانی توانست کارکردهای مختلف بسیج را نشان دهد

«جمالیان» گفت: طرح شهید سلیمانی توانست کارکردهای مختلف بسیج را نشان دهد و امروز در گام پنجم طرح شهید سلیمانی علاوه بر توجه به ظرفیت‌های طرح که در گذشته استفاده می‌شده، بنا داریم برای اجرای واکسیناسیون عمومی از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم.
کد خبر: ۴۵۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷ - 02May 2021

طرح شهید سلیمانی توانست کارکردهای مختلف بسیج را نشان دهد

به گزارش دفاع‌پرس از اراک، «سید‌محمد جمالیان» رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ‌امروز در نشست ویدئو کنفرانسی قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) با حضور سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین و «سعید نمکی» وزیر بهداشت اظهار داشت: پیوند کادر درمان، مدافعان سلامت و دانشگاه علوم پزشکی با بسیج و تفکر بسیجی یک پیوند ناگسستنی و جدانشدنی است و خوشبختانه کادر درمان در طی این ایام با روحیه بسیجی و جهادی توانستند عملکرد مناسبی از خود برجای بگذارند و خوش درخشیدند.

جمالیان گفت: طرح مزین به نام مبارک شهید حاج قاسم سلیمانی که در راستای مقابله و کاهش آسیب‌های همه جانبه بیماری کرونا اجرا شد توانست موفقیت‌ها و دستاوردهای بسیاری کسب کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه طرح شهید سلیمانی توانست بسیج عمومی برای مقابله همه جانبه را رقم بزد و با اقدامات هدفمند و محله محوری که توسط بسیجیان انجام شد توانست بیماری را به شکل نقطه ای کنترل کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: طرح شهید سلیمانی توانست کارکردهای مختلف بسیج را نشان دهد و امروز در گام پنجم طرح شهید سلیمانی علاوه بر توجه به ظرفیت‌های طرح که در گذشته استفاده می‌شده، بنا داریم برای اجرای واکسیناسیون عمومی از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم.

جمالیان گفت: طرح شهید سلیمانی در کنار دستاوردها و زیرساخت هایی که در حوزه سلامت ایجاد کرد توانست کمبود نیرو در حوزه بهداشت را جبران کند و این مسئله باعث شد فعالیت مراکز بهداشت افزایش چشمگیری داشته باشند.

وی ادامه داد: شاخصه رصد و شناسایی با رویکرد بیمار‌یابی فعال و قرنطینه های هدفمند ، شاخصه حمایتی با پشتیبانی‌هایی که از بیماران شد و شاخصه نظارتی از نقاط بسیار برجسته طرح شهید سلیمانی است که توانست کمک‌های زیادی انجام دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: نهضت کمک مومنانه که از ابتدای شیوع بیماری در استان مرکزی اتفاق افتاد و در طرح شهید سلیمانی به شکل محله محور انجام شد توانست بخشی از آسیب‌های خانواده را کاهش دهد و برکات طرح شهید سلیمانی از ابتدای شروع تاکنون به وضوح دیده می شود‌.

جمالیان تصریح کرد: در فاز پنجم طرح شهید سلیمانی تیم‌های رصد و شناسایی با شدت بیشتری فعالیت می‌کنند و این فعالیت در مناطق حاشیه نشین و پر تراکم با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: خوشبختانه امروز وفاق و همدلی خوبی بین بسیج و سپاه با دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت وجود دارد و طرح شهید سلیمانی این وحدت و هم افزایی را افزایش داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: وضعیت استان مرکزی امروز به وضعیت پایداری رسیده و بیماران سرپایی تاحدودی کاهش پیدا کرده‌اند، ولی بستری‌ها در این هفته کاهش پیدا نکرده؛ اما انتظار داریم در هفته آینده بستری‌ها کاهش پیدا کند و الحمدلله در مورد فوتی ها حدود ۹ درصد کاهش را شاهد هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت بیمارستان‌ها کمی خالی‌تر شده امکان ارائه خدمات درمانی بیشتر در سطح استان وجود دارد و کادر درمان همچنان با روحیه و انگیزه کافی برای خدمت رسانی به مردم در صحنه حضور دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها