پیام تبریک مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس یزد به مناسبت روز معلم؛

معلمان پیام‌آوران شور و شعور و طلایه‌داران خلوص و سخاوت هستند

سرهنگ «زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در پیامی، فرا رسیدن روز معلم را به معلمان، آموزگاران و فعالان عرصه تعلیم و تربیت تبریک گفت.
کد خبر: ۴۵۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲ - 02May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در پیامی، فرا رسیدن روز معلم را به معلمان، آموزگاران و فعالان عرصه تعلیم و تربیت تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است:

«بسمه تعالی

نقش معلم در جامعه، نقش انبیاست؛ انبیا هم معلم بشر هستند. تمام ملت باید معلم باشند؛ فرزندان اسلام تمام افرادش معلم باید باشند و تمام افرادش متعلم.  امام خمینی (ره)

تعلیم و تربیت موهبتی است الهی  و انبیای عظام، بزرگترین معلمان و مربیان بشریت و واسطه‌ای بی بدیل برای هدایت انسان هستند. در حقیقت اولین آموزگار و مربی اصلی بشر، همانا خداوند جهانیان است و از این روست که شغل معلمی را جایگاهی است که «علم الانسان بما لایعلم» نمایانگر این حقیقت است و از این رو «معلمی شغل انبیاست».

درود و تهیات وافره بر پیش قراولان مهر و مهربانی، پیام آوران شور و شعور و طلایه داران خلوص و سخاوت؛  مردان و زنانی که صادقانه و گام به گام دستان ما را گرفتند تا مسیر علم را طی کنیم، همراهیمان کردند تا سره را از ناسره تشخیص دهیم و امروز هر که هستیم و به  هر کجا که رسیده ایم، وامدار زحمات معلمان، این سفیران هدایت و بالندگی در جامعه هستیم.

دوازدهم ارديبهشت يادآور شهادت رادمردی بزرگ، فیلسوفی عالی مقام و مجاهدی دانشمند است كه نقشی بی‌بدلیل در تاريخ پرفراز و نشيب انقلاب اسلامی دارد و به مثابه گوهری قیمتی و پر تلائلو بر تارک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جهانیان را به نظاره نشانده است.

در جامعه اسلامی ایران هیچ قشری را نداریم که به اندازه معلمین پرتلاش، کم توقع و پر اثر باشند. معلمین ما علی رغم همه ناملایمات همواره برای تعلیم و تربیت و آینده سازی کشور اثر گذار هستند. اینکه سالروز شهادت «مرتضی مطهری» به نام روز معلم و هفته معلم نامگذاری شده نشان از توجه جامعه و نظام به مقام معلم و جایگاه آموزگاران است.

نگاه شهید مطهری به تعلیم و تربیت باید نهادینه شود، این عالم فقید تعلیم و تربیت را فقط در چارچوب کلاس درس نمی دیدند و نگاه آموزشی و پرورشی را توام معتقد بودند. جامعیت مطهری در علوم اسلامی این توانمندی او را به او می‌داد که هیچ شبهه‌ی فکری را بدون پاسخ نگذارد و چون پاسخ‌های او با پشتوانه بسیار غنی و محکم مبانی اسلامی و دینی بود، با گذشت زمان کهنه نمی‌شود. تمام نظریات شهید مطهری قدرت بازخوانی دارد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد استاد شهيد «مرتضی مطهری» که چهره‌ای منیر در دوران رويش انقلاب اسلامی ايران بوده ، روز معلم را به جامعه فرهیخته‌ی اساتید، معلمان و فرهنگیان فرهنگ‌آفرین تبریک عرض کرده و توفیق خدمت بیشتر در رسیدن به آرمان‌های متعالی نظام تعلیم و تربیت كشور را آرزومندم.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار