فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز:

تثبیت جایگاه معنوی معلمان در دوران شیوع کرونا/ معلم هدایتگر و بیدارکننده است

سردار «مولایی» گفت: معلم هدایتگر و بیدارکننده است، خود می‌سوزد و این سوختن سرآغاز ساختن نسل‌ها می‌شود.
کد خبر: ۴۵۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰ - 03May 2021

به گزارش دفاع‌پرس از کرج، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید یوسف مولایی»، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با همراهی سالار قاسمی، مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش این استان در دوایر مختلف اداره‌کل آموزش‌ و‌ پرورش حضور یافت و ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم، شاخه گلی به کارکنان این اداره‌کل اهدا کرد.

سردار «مولایی» در این دیدار به نقش سازنده و بی‌بدیل معلمان در تعلیم، تربیت و آموزش نسل‌های آینده اشاره و عنوان کرد: فرزندان و نونهالان ما الفبای زندگی را در خانه دوم که همان مدرسه است می‌آموزند که در این میان معلم نقش سازنده و اساسی را ایفا می‌کند.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مطهری و نام‌گذاری این روز به عنوان روز معلم و نیز مقام والا و ارزشمند معلمان و نقش پررنگ آنان در پرورش دانش‌آموزان افزود: فرزندان ما سخت‌کوشی، ایثار و ازجان‌گذشتگی را ابتدا در خانه و از پدر و مادر و سپس در مدرسه از معلمان خود می‌آموزند بنابراین آموزگاران باید به این جایگاه خود افتخار کنند.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به شیوع بیماری کرونا و برگزاری کلاس‌های درس در بستر فضای مجازی اذعان کرد: فرهنگیان نیز در دوران شیوع کرونا مانند کادر درمان و مدافعان سلامت از تلاش شبانه‌روزی در راستای آموزش دانش‌آموزان فروگذار نکردند؛ در این شرایط جایگاه معنوی معلمان بیش از پیش تثبیت شد.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه معلمی شغل انبیاست، گفت: معلم هدایتگر و بیدارکننده است، خود می‌سوزد و این سوختن سرآغاز ساختن نسل‌ها می‌شود. در واقع روز معلم یادآور شکوه و ایثار آموزگارانی است که زیباترین جلوه‌های ایثار را در طول تاریخ به نمایش گذاشتند.

مولایی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت، خطاب به معلمان اظهار کرد: دست ارادت بر سینه می‌گذاریم و مقام شامخ و والای آموزگاران را ارج می‌نهیم و پیروزی و سربلندی روزافزون شما را از خداوند منان خواهان و خواستاریم. روزگارتان فرخنده و مهرتان پاینده باد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار