معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی:

موزه دفاع مقدس خراسان رضوی در مسیر تکمیل فیزیکی و محتوایی قرار دارد

«میرجعفریان» گفت: خوشبختانه با هماهنگی‌ها و هم‌افزایی‌هایی که در مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان شکل گرفته، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی روزبه‌روز در مسیر تکمیل فیزیکی و محتوایی قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۵۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷ - 03May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از مشهد، سومین جلسه هیئت‌مدیره مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی به ریاست «سیدکمال‌الدین میرجعفریان» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و سایر اعضا در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست، از اقدامات صورت‌گرفته در خصوص اجرایی شدن مصوبات دومین جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در حوزه ساختار نیرویی، عملیات اجرایی احداث پارکینگ و فضاسازی این مرکز و برگزاری نشست کمیسیون ماده ۵ گزارشی ارائه کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را به‌عنوان یک اولویت دنبال می‌کند که در حوزه عمرانی کار در حال انجام است و تلاش می‌کنیم عملیات اجرایی روند خود را داشته باشد و متوقف نشود.

برگزاری نشست هیئت مدیره مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی+ تصاویر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: روزآمدسازی یک پروژه در شرایط موجود بسیار سخت است؛ بر همین اساس، درخواست داریم که توافقات و مصوبات جلسات هئیت مدیره هرچه سریع‌تر اجرایی شود و مشمول زمان نشود.

این مقام مسئول گفت: برنامه‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ که شامل ۱۰۰ عنوان برنامه می‌شود، از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابلاغ شده که ۵۰ درصد این برنامه‌ها باید با تکیه به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس عملیاتی شود و کانوان اجرایی این برنامه‌ها، این مکان است که تقاضا داریم با توجه به نقش تعیین‌کننده این مرکز در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نسبت به تامین اعتبار جهت تسریع در عملیات اجرایی احداث آن تدابیر لازم اتخاذ شود.

تجلی اقتدار نظام در مرکز فرهنگی دفاع مقدس  

«‌میرجعفریان» نیز در این نشست، با اشاره به اهمیت پرداختن به دفاع مقدس به‌عنوان میراث گرانسنگ شهدا و ایثارگران، اظهار داشت: احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یک بُعد معنوی خاص دارد. همه ما از نظر اخلاقی و انسانی وظیفه داریم تا فرهنگی که در سایه آن عزت و اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم خورده است را حفظ و به نسل‌های بعد منتقل کنیم. این مهم باید به‌عنوان یک تکلیف اداری و اولویت مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: خوشبختانه با هماهنگی‌ها و هم‌افزایی‌هایی که در مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان شکل گرفته، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی روزبه‌روز در مسیر تکمیل فیزیکی و محتوایی قرار گرفته است.    

برگزاری نشست هیئت مدیره مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی+ تصاویر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: تبیین اهمیت احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برای کارسازی جهت تأمین منابع به‌منظور تکمیل پروژه عمرانی در کمیته‌های برنامه‌ریزی و شورای توسعه شهرستان‌ها باید به‌عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های منابع مالی جهت جذب اعتبار، باید به‌گونه‌ای برنامه تکمیل پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان ارائه شود که به‌عنوان اولویت، حداکثر اعتبار مورد نیاز جذب شود.

جعفریان تصریح کرد: باید از طریق منابع ملی جهت تخصیص ردیف بودجه برای تکمیل فازهای بعدی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان و نگهداری این مرکز بسترسازی شود.

وی در پایان ارائه ساختار استخدامی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی را جهت مدیریت این مرکز خواستار شد.

در ادامه اعضای هیئت مدیره در مورد ساختار نیرویی و فضاسازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان تبادل نظر کردند.

همچنین در این نشست مقرر شد، جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس تا پایان اردیبهشت برگزار شود و همزمان با سوم خرداد مصادف با سالروز فتح خرمشهر که پارکینگ و محوطه‌سازی این مرکز به بهره‌برداری خواهد رسید، چهارمین جلسه هیئت مدیره این مرکز جهت اخذ گزارش از روند اقدامات صورت‌گرفته، برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار