موضع‌گیری خصمانه علیه انصارالله؛

امارات از حملات موشکی یمنی‌ها به عمق عربستان خشمگین شد

امارات که از حملات دردناک ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به عمق عربستان به خشم آمده است، به موضع‌گیری خصمانه علیه انصارالله یمن پرداخت.
کد خبر: ۴۵۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱ - 03May 2021

امارات از حملات موشکی یمنی‌ها به عمق عربستان خشمگین شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسکای نیوز، امارات که از حملات دردناک ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به عمق عربستان به خشم آمده است، به موضع گیری خصمانه علیه انصارالله یمن پرداخت.

وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای مدعی شد: باید موضع بین المللی فوری برای توقف حملات حوثی‌ها به عربستان سعودی اتخاذ شود.

ابوظبی ادعا کرد: تداوم حملات حوثی ها، گردنکشی آشکار آن‌ها در مقابل جامعه جهانی و بی تفاوتی به کلیه قوانین و منشور‌های بین المللی را نشان می‌دهد.

وزارت خارجه امارات مدعی شد: تداوم این حملات در روز‌های اخیر، تشدید خطرناکی است و دلیل جدیدی بر تلاش این شبه نظامیان برای تضعیف امنیت و ثبات منطقه است.

این کشور همسویی کامل خود را با عربستان در قبال چنین حملاتی و همراهی با این کشور علیه تهدید‌های امنیتی و اتخاذ اقدامات لازم برای محافظت از خود و شهروندانش ابراز کرد.

در بیانیه مذکور آمده است: امنیت امارات متحده عربی و امنیت عربستان سعودی تفکیک ناپذیر است و هر تهدید و خطری که عربستان با آن مواجه شود، امارات آن را تهدیدی برای امنیت و ثبات خود می‌داند.

این در حالی است که ساعاتی قبل یحی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در پیامی توئیتری از حمله موشکی و پهپادی به فرودگاه نجران و پایگاه ملک خالد در جنوب عربستان خبر داد.

سرتیپ «یحیی سریع» اعلام کرد که یگان موشکی و پهپادی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با ۲ فروند پهپاد از نوع «قاصف ۲ k» و دو موشک بالستیک از نوع بدر یک عملیات حمله مشترک را علیه اهداف نظامی سعودی انجام دادند.

بر اساس این گزارش، در این عملیات سایت‌های نظامی در فرودگاه نجران و پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط هدف قرار گرفت و حملات دقیق بود.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن این عملیات را در چارچوب واکنش مشروع به تشدید تجاوزات و محاصره همه جانبه مردم یمن از سوی ائتلاف سعودی عنوان کرد.

این در حالی است که ائتلاف سعودی پیش از این مدعی رهگیری و انهدام یک فروند پهپاد متعلق به نیرو‌های یمنی در جنوب عربستان شده بود.

ائتلاف تحت سرکردگی عربستان سعودی بیش از ۶ سال است تجاوز به یمن را آغاز کرده است که در طول این تجاوز هزاران نفر از مردم یمن شهید و زخمی و خسارات زیادی نیز به زیرساخت‌های این کشور وارد شده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها