عضو اتحادیه میهنی اعلام کرد.

همسویی بارزانی با آنکارا درباره احداث پایگاه نظامی ترکیه در عراق

عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق به احداث پایگاه‌های نظامی ترکیه در اقلیم کردستان عراق واکنش نشان داد و فاش کرد که با همسویی مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق انجام می‌شود.
کد خبر: ۴۵۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ - 04May 2021

همسویی بارزانی با آنکارا درباره احداث پایگاه نظامی ترکیه در عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المعلومه، فائق یزیدی عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق به احداث پایگاه‌های نظامی ترکیه در اقلیم کردستان عراق واکنش نشان داد و فاش کرد که آن با همسویی مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق انجام می‌شود.

وی افزود: احداث پایگاه‌های ترکیه در اقلیم کردستان با توافق حزب دموکرات کردستان عراق انجام می‌شود. آنچه در حال حاضر جریان دارد با توافق میان این حزب و ترکیه است.

عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد: عراق باید اقدامات بازدارنده علیه ترکیه انجام دهد نه احضار کاردار آنکارا.

وی افزود: پ ک ک بهانه‌ای برای دخالت ترکیه در عراق است.

درباره حضور نظامی آمریکا در عراق با وجود مصوبه پارلمان عراق هم گفت: حضور نظامی آمریکا با موافقت دولت عراق ادامه دارد.

گفتنی است که اخیرا «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه با تاکید بر این که آنکارا به عملیات نظامی خود در شمال عراق ادامه خواهد داد، تصریح کرده که ترکیه قصد دارد همانند کاری که در سوریه انجام داده در شمال عراق نیز پایگاه نظامی بسازد تا بر اوضاع نزدیکی مرزهایش کنترل داشته باشد.

اظهارات وزیر کشور ترکیه در حالی مطرح می‌شود که عملیات هوایی و زمینی ارتش ترکیه علیه شبه نظامیان پ ک ک سال هاست که در خاک عراق ادامه دارد، ولی اعلام ساخت پایگاه نظامی در خاک عراق برای اولین بار است که اتقاق می‌افتد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها