شهید «مهراب نظیری»:

فریب دین‌فروشان را نخورید که در روز قیامت شرمنده می‌شوید

شهید «مهراب نظیری» در بخشی از وصیت‌نامه خود، خطاب به دانش‌آموزان نوشته است: ای دانش‌آموزان و طالبان علم! همیشه بکوشید که حق را یافته و در همان راه حق قدم بردارید و به حرف دشمنان و منافقان از خدا بی‌خبر و دین‌فروشان گوش ندهید؛ مبادا فریب آن‌ها را بخورید و در روز قیامت شرمنده باشید.
کد خبر: ۴۵۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲ - 05May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، نوجوانان یکی از اصلی‌ترین قهرمانان دوران دفاع مقدس هستند که با سن و سال کم‌شان در تاریخ کشورمان حماسه‌ها آفریدند؛ دلیرمردانی که در برابر تجاوز‌های رژیم بعثی عراق و هم‌پیمانان غربی او به دفاع از خاک کشورشان برخاسته و در این راه به شهادت رسیده و در تاریخ ایران اسلامی جاودانه شدند.

«مهراب نظیری» نیز یکی از این نوجوانان بود که ۶ آبان سال ۱۳۴۴ در شهرستان «ملکان» دیده به جهان گشود و با آغاز جنگ تحمیلی در حالی که هنوز به سن ۱۵ سالگی نرسیده بود، برای دفاع از میهن اسلامی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و سرانجام در تاریخ ۴ فروردین سال ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید «مهراب نظیری»

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى تِجَارَةٍ تُنْجِیکُمْ مِنْ عَذَابٍ أَلِیمٍ، تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ.

اى کسانى که ایمان آورده‏‌اید، آیا شما را بر تجارتى راه نمایم که شما را از عذابى دردناک مى ‌رهاند؟ به خدا و فرستاده او بگروید و در راه خدا با مال و جان‌تان جهاد کنید این [گذشت و فداکارى] اگر بدانید براى شما بهتر است.

بار خدایا! در اعمال اندک و ناچیز بنده حقیر و بیچاره، چیزی نیست که مرا شایسته و سزاوار آمرزش و عفو تو سازد. خدایا جز به فضل و رحمت تو به هیچ کس و به هیچ چیزی امید ندارم. امیدوارم که با این بنده خود به فضل و رحمت در روز محشر رفتار کنید نه با عدالت.

بار پروردگارا تو خود خوب می‌دانی که تنها به خاطر تو و کسب رضای تو به جبهه آمده‌ام. جز اطاعت از ولایت فقیه، چیز دیگری نیست که پیرو ولایت فقیه ماندنی است؛ چون که حق است و ضد ولایت فقیه از هر قشر و رنگ و قوم و نژادی بشد باطل است و رفتنی.

امت پیروز ایران شهادت را یک فوز عظیم می‌دانند و به آن هم افتخار می‌کنند و می‌بالند. از خداوند متعال عاجزانه می‌خواهم که اگر این بنده خود لیاقت داشته باشد، نصیب این بنده حقیر بنماید. خدایا شهادت چقدر شیرین است که علی (ع) وقتی ضربت شمشیر بر سرش اصابت کرد، فرمودند: «فرت و رب الکعبه» (قسم به پروردگار کهبه رستگار شدم).

خدایا من تو را شکر می‌کنم که نعمت شهادت را به ما انسان‌ها داده‌ای تا بتوانیم خود را نجات داده و به رضای تو برسیم.‌ ای دوستان و برادران عزیز، می‌دانم که تمامی مطالبی را که در لابه‌لای وصیت خود آورده‌ام شما به آن‌ها عمل خواهید کرد؛ زیرا شما‌ها خوب و بالیاقت هستید.

پدر و مادر خوب و مهربانم، می‌دانم که شما برایم خیلی زحمت کشیده‌اید؛ ولی بنده نتوانستم از عهده شکر این همه زحمات شما بیایم. امیدوارم که این فرزندتان را ببخشید و اجر شما با خداست. و اما مادر و خواهرم، امیدوارم که صبرتان صبر زینبی باشد و زیاد خودتان را ناراحت ننمایید. بدانید که من امانتی پیش شما بودم، الان هم رفتم پیش معشوق خود؛ زیرا که «انا لله و انا الیه راجعون».‌

ای دانش‌آموزان و طالبان علم، همیشه بکوشید که حق را یافته و در همان راه حق قدم بردارید و به حرف دشمنان و منافقان از خدا بی‌خبر و دین‌فروشان گوش ندهید؛ مبادا فریب آن‌ها را بخورید و در روز قیامت شرمنده باشید. از مکتب و دین و آن‌چه که ولایت فقیه می‌گوید، جدا نشوید. سعی کنید آن را مو به مو اطاعت و عمل نمایید. از آن‌هایی که خبر از دین و مکتب و امام ندارند، اطاعت نکنید. بدانید تنها خدا و پیامبر و امامان و ولی فقیه در زمان غیبت قابل اطاعت است و سعی نمایید بیشتر وقت خود را در انجمن‌های اسلامی و مکان‌های مقدس بگذرانید و در راه کسب علم و دانش، بیشتر کوشش کنید. با این امر می‌توانید دشمن را از بین ببرید.  و اما مستکبران و سرمایه‌داران را که پول‌پرست و ثروت‌خواه و مقام پرست‌اند، گول این‌ها را نخورید که هدف‌شان فقط کسب مقام و ثروت برای خود می‌باشد و بدانید که علی (ع) برای تشکیل حکومت اسلامی با تمامی این‌ها مبارزه کرد و هیچ وقت حاضر نشد به وسیله عوامل باطل، حق را جلوه‌گر نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها