عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

رژیم صهیونیستی متوجه شده که ایران قدرت بلامنازع منطقه است

رحیمی جهان‌آبادی: با روی کار آمدن جو بایدن، عملاً آمریکایی‌ها پذیرفتند که سیاست ترامپ در مقابل ایران شکست خورده و فشار حداکثری به نتیجه‌ای نرسیده است.
کد خبر: ۴۵۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰ - 05May 2021

رژیم صهیونیستی متوجه شده که ایران قدرت بلامنازع منطقه است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جلیل رحیمی جهان‌آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگویی با اشاره به دیدار برنامه ریزی نشده رئیس سازمان موساد با رئیس جمهور آمریکا درباره اهداف این جلسه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در دوران ریاست جمهوری ترامپ تمام تلاش خود را برای عدم شکل گیری هرگونه توافقی بین ایران و ایالات متحده به‌منظور احیای برجام انجام داد تا جمهوری اسلامی را منزوی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اسرائیل تلاش داشت تا از طریق عدم احیا برجام، برنامه اتمی و رشد اقتصادی ایران را متوقف کند تا کشورمان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گیرد.

وی افزود: با روی کار آمدن جو بایدن، عملاً آمریکایی‌ها پذیرفتند که سیاست ترامپ در مقابل ایران شکست خورده و فشار حداکثری به نتیجه‌ای نرسیده است.

رحیمی جهان‌آبادی تصریح کرد: ایالات متحده متوجه شد که ایران علیرغم تحریم‌ها توانسته برنامه هسته‌ای خود را مانند گذشته پیگیری کند به‌طوری که امروز قادر به افزایش غنی‌سازی اورانیوم است و تاب آوری اقتصادی کشورمان نیز افزایش پیدا کرده است.

وی ابراز کرد: اکنون که آن‌ها با ایران وارد گفتگو شدند؛ اخبار، شواهد و قرائن بیانگر احیای برجام و برداشته شدن تحریم‌ها است به همین دلیل سرویس‌های اطلاعاتی به دست و پا افتادند که نمونه بارز آن اقدامات خرابکارانه در نطنز و تهدیدات است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: آمریکایی‌ها نگرانند که اسرائیلی‌ها خودشان را وارد چالش نظامی با ایران کنند و آسیب اساسی ببیند به همین دلیل آرام آرام رژیم صهیونیستی را با واقعیت‌های تلخ منطقه آشنا می‌کند تا بدانند که جمهوری اسلامی قدرتی بلامنازع است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها پی بردند که اسرائیل درک درستی از قدرت ایران و شرایطش در منطقه ندارد برای همین در تلاش برای آگاهی بخشی به آن‌ها هستند.

رحیمی جهان‌آبادی مطرح کرد: در وهله دوم به نظر می‌رسد آمریکا و اسرائیل در خلال مذاکرات رفتار‌های ایذایی انجام دهند تا ایران در بحث مذاکرات راحت‌تر امتیاز بدهد اگر چه ممکن است که موضوعات دیگری نیز مطرح باشد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار