فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد؛

کشف بیش از ۱ تُن مواد مخدر در مرز‌های جنوب شرقی

سردار گودرزی از کشف بیش از یک تُن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط مرزداران استان سیستان و بلوچستان در منطقه مرزی سراوان و میرجاوه خبر داد.
کد خبر: ۴۵۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰ - 05May 2021

کشف بیش از ۱ تُن موادمخدر در مرز‌های جنوب شرقیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی ناجا در تشریح این خبر، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح امام حسن مجتبی (ع) مبنی بر کنترل و مراقبت از مرز‌ها و برخورد قاطع با هرگونه تجاوز به حریم ایران اسلامی و همچنین جلوگیری از ورود هرگونه اتباع بیگانه به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونای هندی به داخل کشور، مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، به سرنخ‌هایی از قصد عناصر متجاوز مسلح و قاچاقچیان مواد مخدر برای ورود به خاک کشور در منطقه مرزی جالق دست یافتند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیر‌های تردد قاچاقچیان مشخص شد و مرزداران دلاور هنگ مرزی سراوان در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی استان موفق شدند، محموله مواد مخدر را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: قاچاقچیان که قصد داشتند مواد مخدر را در فرصتی مناسب وارد کشور کنند به محض مشاهده مرزداران، اقدام به تیراندازی به سمت مرزداران کرده که مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مقابله به مثل کرده که به علت حجم زیاد آتش مرزداران، قاچاقچیان تاب مقابله نداشته، عرصه را بر خود تنگ دیده و با برجا گذاشتن محموله مواد مخدر از محل متواری شدند.

سردار گودرزی اظهار داشت: مرزداران مجاهد هنگ مرزی سراوان در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت، ۹۸۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل ۸۵۲ کیلوگرم تریاک، ۱۱۶ کیلوگرم مرفین و ۱۶ کیلوگرم شیشه را کشف کنند.

وی به یک عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزداران هنگ مرزی میرجاوه نیز اشاره کرد و افزود: پس از چندین شبانه‌روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، مرزداران هنگ مرزی میرجاوه موفق شدند در منطقه مرزی تهلاب، ۲۶۶ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع مرفین را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا در پایان ضمن تقدیر از همکاری خوب نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی گفت: دشمنان نظام مقدس ایران اسلامی باید بدانند، امروز مرزداران بیش از هر زمانی آمادگی و توان پاسخگویی به هر گونه تجاوز و تعرض به خاک میهن عزیزمان را دارند و همواره با چشمانی تیزبین، امنیتی مثال‌زدنی را برای امت اسلامی در سرحدات کشورمان به ارمغان خواهند آورد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها