برقراری تدابیر امنیتی بی‌سابقه در پایگاه هوایی «عین‌الأسد» عراق

نیرو‌های آمریکایی تدابیر امنیتی بی‌سابقه و شدیدی را در پایگاه هوایی «عین‌الأسد» واقع در غرب عراق برقرار کردند.
کد خبر: ۴۵۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰ - 05May 2021

عراق؛ برقراری تدابیر امنیتی بی‌سابقه در پایگاه هوایی «عین‌الأسد»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک منبع آگاه امنیتی در استان الأنبار عراق، امروز (چهارشنبه) از تدابیر شدید و بی‌سابقه امنیتی نیرو‌های آمریکایی در پایگاه هوایی «عین‌الاسد» در این استان خبر داد.

وی در گفت‎‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» اظهار داشت: نیرو‌های آمریکایی، تدابیر امنیتی بی‌سابقه‌ای را در کلیه ورودی‌های منتهی به پایگاه هوایی عین‌الأسد در ناحیه «البغدادیه» در شهرستان «هیت» در غرب الأنبار و مناطق نزدیک به این پایگاه برقرار کرده‌اند و جنگنده‌ها و پهپاد‌های متعددی با هدف نظارت و رصد هرگونه تحرکی در اطراف این پایگاه در حال پرواز بر فراز این منطقه هستند. این تدابیر در چارچوب اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از هرگونه حمله راکتی مجدد به عین‌الاسد اتخاذ شده است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: نیرو‌های آمریکایی همچنین یک عملیات شناسایی و اطلاعاتی زمینی و هوایی در منطقه «البیادر» واقع در ۲۰ کیلومتری عین‌الأسد انجام دادند. مکانی که گفته می‌شود عصر دیروز از آنجا به سوی پایگاه عین‌الأسد، راکت شلیک شده است.

منابع رسانه‌ای عصر دیروز از حمله راکتی به عین‌الأسد خبر دادند و اعلام کردند که این حمله هیچ خسارت جانی به همراه نداشت. هنوز هیچ طرفی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

پایگاه‌های «عین الأسد» در غرب استان الأنبار (غرب عراق) و پایگاه «حریر» در شمال اربیل دو پایگاه اصلی آمریکا در عراق هستند. نیرو‌های آمریکایی در پی خروج از چند پایگاه خود از استان الأنبار، عملیات بی‌سابقه‌ای را برای استحکام‌سازی سایت‌های که در داخل پایگاه عین‌الاسد احداث کرده‌اند، انجام داده‌اند.

مطابق با مصوبه دی سال گذشته پارلمان عراق مبنی بر خروج نیرو‌های بیگانه از خاک این کشور، حضور نیرو‌های آمریکایی در خاک عراق از جمله در عین الأسد غیرقانونی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار