مروری کوتاه بر زندگینامه معلم شهید «ایرج طایفی همراه»

«ایرج طایفی همراه» سال متولد ۱۳۳۷ در روستای ملحمدره اسدآباد متولد شد، و ۳۰ دی ۱۳۶۶ در مناطق عملیاتی مآووت عراق به درجه والای شهادت نائل شد.
کد خبر: ۴۵۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴ - 05May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، معلم شهید «ایرج طایفی همراه» فرزند محمد اسماعیل در سوم اردیبهشت ۱۳۳۷ در روستای ملحمدره اسدآباد دیده به جهان گشود. از کودکی با احکام و آموزه‌های اسلامی و دینی آشنا و در نوجوانی نسبت به رعایت اصول اسلامی و انسانی مقید بود.

باآگاهی و بصیرت نسبت به اسلام و احکام الهی در آغاز انقلاب اسلامی یکی از حامیان نهضت اسلامی و اهداف امام خمینی (ره) بود و در دفاع از انقلاب و جمهوری اسلامی حضور فعال و مؤثر داشت.

طایفی بعد از تحصیل دوران متوسطه با قبولی در دانشگاه تربیت معلم همدان و پایان تحصیلات تربیت معلم به عنوان آموزگار وارد آموزش و پرورش شد و در سنگر تعلیم و تربیت به فعالیت پرداخت و یکی از آموزگاران با فرهنگ و تأثیرگذار در تربیت فرزندان وطن بود.

شهید طایفی بار‌ها از سنگر تعلیم و تربیت به سنگر‌های دفاع مقدس در جبهه‌ها رفت که در نهایت در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۶۶ در مناطق عملیاتی مآووت عراق به درجه والای شهادت نائل شد.

پیکر پاک این شهید والا مقام به خاطر سرما و برف شدید و پیشروی دشمن در همان منطقه ماند و پس از گذشت چند سال در عملیات تفحص کشف و پس از تشییعی باشکوه به آغوش خانواده بازگشت و در گلزار شهدای اسدآباد به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار