مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا:

میدان دیپلماسی و دفاعی پیش‌برنده انقلاب اسلامی هستند

حجت‌الاسلام «تسخیری» با تاکید بر اینکه میدان دیپلماسی و میدان دفاعی با هم می‌توانند انقلاب اسلامی را پیش ببرد، گفت: ما وارد بازی دوقطبی نشده و درگیر دوقطبی سیاسی‌کاران نمی‌شویم، اما باید بصیرت داشته باشیم.
کد خبر: ۴۵۴۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹ - 05May 2021

میدان دیپلماسی و دفاعی پیش‌برنده انقلاب اسلامی هستندبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام و المسلمین «غلامحسن تسخیری» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در جلسه روشنگری پایوران سپاه رامسر، ضمن تسلیت شهادت مظلومانه امیرالمومنین علی (علیه السلام) و گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی، با اشاره به اینکه بعد از ارتحال پیامبر گرامی اسلام، دو حکومت و یک نهضت شکل گرفته است، اظهار داشت: پس از حکومت امیرالمومنین علی (علیه السلام) هیچ حکومتی دیگری شکل نگرفت لذا در عصر سه امام معصوم (علیه السلام) سه واقعه رخ داد.

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به جنگ‌های دوره حکومت امام علی (علیه السلام) افزود:۸۰ جنگ یهود و نصارا با پیامبر (ص) داشتند و خدای متعال اجازه نداد که دشمن بر پیامبر (ص) غالب شوند؛ و خدای متعال همواره می‌فرمود که پیروزی و نصرت از آن پیامبر (ص) است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تصریح بر اینکه هر واقعه‌ای در دوران سه امام معصوم (علیهم السلام) اتفاق بود، مربوط به یاران ائمه (علیه السلام) بود، ادامه داد: جنگ صفین طولانی‌ترین جنگ عصر امام بود، که چندین ماه طول کشید. در این جنگ حوادث تلخی رقم خورده است لذا میدان دست امام علی(علیه السلام) بود ولی حضرت را به عنوان خلیفه قبول داشتند نه امام و یاران حضرت کار را به جایی رساندند،که در روزهای پایانی جنگ صفین، فرماندهان سپاه حضرت به سمت معاویه کشیده شدند.

حجت الاسلام تسخیری با بیان این مطلب که ابوموسی اشعری تضعیف کننده سپاه امیر المومنین(علیه السلام) بود، گفت: در کشور هم برخی‌ها میدان را تضعیف می‌کنند و مسائلی را مطرح کرده که دشمن شاد کن است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تاکید بر اینکه یاران امیرالمومنین علی(علیه السلام) باعث گستاخ شدن دشمن شدند، افزود: یاران حضرت کاری کردند اول میدان از مردم  میدان خالی شود، و دوم آنکه مردم از امام خود فاصله بگیرند. لذا این دوکار باعث شد که کار سپاه حضرت به مذاکره کشیده شود، و روی به دیپلماسی التماسی بیاورند و بخاطر نفوذ افراد ضعیفی برای مذاکره می‌روند که امتیازات کلان می‌دهند اما نتیجه کار هیچ می‌شود.

حجت الاسلام تسخیری با بیان اینکه برخی یاران حضرت سیاست و خط قرمز‌ها را رعایت نکردند، اضافه کرد: عمروعاص با دیپلماسی لبخند، ابوموسی را بالای منبر می‌برد، و ابوموسی انگشتر را از دست خود بیرون می‌آورد، و حضرت را از خلاف عزل کرده و عمروعاص همان انگشتر را به دست کرده و معاویه به عنوان خلیفه  منصوب می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا ادامه داد: اعتما به دشمن باعث می‌شود که سیلی بخوریم که این سیلی خوردن قابل جبران نیست.

حجت الاسلام تسخیری در بخش‌های دیگری از سخنان خود، به حوادث عصر امام حسن (علیه السلام) هم پرداخت و خاطرنشان کرد: جاسوسی، نفوذ و خیانت سه عاملی بود که سپاه ۴۰ هزار نفری امام از هم پاشید و میدان از دست حضرت خارج شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا ادامه داد: در عصر حاضر نیز، برخی جاسوسی‌ها به جایی رسید که طعم آدامس رئیس جمهور را هم می‌دانستند.

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ افزود: معظم له می‌فرمایند نفوذ درباره افراد جامعه نیست بلکه در بدنه نظام می‌باشد، لذا برخی‌ها در پست‌های کلیدی نظام هستند که به اجانب خدمت می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا به مسئله خیانت نیز اشاره کرد و گفت: برخی افراد سست عنصر به نظام خیانت می‌کنند لذا در عصر امام حسن (علیه السلام) هم عده‌ای بودند که به حکومت حضرت خیانت کردند.

حجت الاسلام تسخیری در ادامه سخنان خود گفت: وفاداری یاران میدان باعث شد که  مقاومت در مقابل تکفیری‌ها و داعشی‌ها در منطقه ایستادگی کند و نگذارد دولت اسلامی داعش شکل بگیرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تاکید بر اینکه میدان دیپلماسی و میدان دفاعی باهم می‌تواند انقلاب اسلامی را پیش ببرد، خاطرنشان کرد: ما وارد بازی دوقطبی نشده و درگیر دوقطبی سیاسی‌کاران نمی‌شویم، اما باید بصیرت داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار