کارشناس مسائل خاورمیانه و فلسطین:

ویژگی دفاع از مظلومان، تنها مختص نظام اسلامی است

«رویوران» با بیان اینکه در تمام نظام‌های دنیا، مناسبات بر اساس دولت و ملت بوده اما در نظام اسلامی بحث امت و ملت مطرح است، گفت: این ویژگی یعنی دفاع از مظلومان فراتر از مرزها در هیچ جای دنیا وجود ندارد و تنها مختص نظام اسلامی است.
کد خبر: ۴۵۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰ - 05May 2021

دیپلماسی نتیجه قدرت است/ نادیده گرفتن نهاد‌های نظامی توسط دستگاه دیپلماسی اشتباه محض بودبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «حسین رویوران» کارشناس مسائل خاورمیانه و فلسطین عصر امروز در وبیناری با موضوع فلسطین که به همت بسیج رسانه گیلان برگزار شد، روز قدس را یوم الله عنوان کرد و اظهار داشت: این روز یادآور آرمان‌های جهان اسلام و دفاع از ملت مظلوم است که باید آن را گرامی داشت.

کارشناس مسائل خاورمیانه و فلسطین با بیان اینکه در تمام نظام‌های دنیا، مناسبات بر اساس دولت و ملت بوده، اما در نظام اسلامی بحث امت و ملت مطرح است، تصریح کرد: این ویژگی یعنی دفاع از مظلومان فراتر از مرز‌ها در هیچ جای دنیا وجود ندارد و تنها مختص نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه نهاد‌های حمایتی مختلفی از جمله سازمان تقریب مذاهب اسلامی در راستای حمایت از فلسطین فعالیت می‌کنند، افزود: یکی دیگر از این نهاد‌ها سپاه قدس است که خدمت به امت با اولویت فلسطین از وظایف آن است.

رویوران با تاکید بر اینکه قدس هویت جامعه فلسطین است، خاطرنشان کرد: به عنوان مسلمان، قدس را به عنوان نماد امت اسلامی پذیرفته‌ایم و احادیثی نیز درباره جایگاه عظیم این مکان مقدس وجود دارد.

وی با بیان اینکه مسئله قدس در قرآن و حتی معراج پیامبر با هدف حساس شدن مسلمانان نسبت به مسئله قدس در تمام زمان‌ها مطرح شده است، متذکر شد: قدس باید در وجدان، فکر و باور‌های ما جایگاهی پیدا کند.

معاون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین با اشاره به اینکه اعلام روز قدس در سال ۵۸، دگرگونی در ملت ایران ایجاد کرد تا مردم باور کنند که در برابر قدس وظیفه دارند، تاکید کرد: امام راحل تنها به بحث حمایت سیاسی از قدس اکتفا نکرد، بلکه دگرگونی فرهنگی و قدرتمند سازی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به بحث سازش برخی کشور‌های مزدور عربی با رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی همواره بر فتنه در کشور‌های منطقه و نادانی آن‌ها حساب باز کرده است و در بیانات مؤسس این رژیم نیز بر این مسئله تاکید شده است.

رویوران افزود: رژیم صهیونیستی در برابر محور مقاومت توانایی ندارد و این امر نشان دهنده آن است کار محور مقاومت بسیار گسترده بوده و معادلات جبهه دشمن را به هم ریخته است.

وی با بیان اینکه گفتمان انقلاب درباره قدس تأثیرات خود را در خارج از جهان اسلام نیز گذاشته است، تاکید کرد: بزرگترین تظاهرات ۱۰ سال اخیر در انگلستان به عنوان مؤسس رژیم صهیونیستی، مربوط به فلسطین است.

کارشناس مسائل خاورمیانه و فلسطین استفاده درست از فضای مجازی برای ترویج مفاهیم دینی را مورد تاکید قرار داد و متذکر شد: جنبش «بی دی اس» تحریم کالا‌های رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کند و این جنبش‌های حمایتی نشان دهنده آن است که روز قدس معادلات غرب و حامیان رژیم صهیونیستی را تغییر داده است.

وی با بیان اینکه طرح رفراندوم درباره رژیم صهیونیستی که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد، در هر صورت موجب رسوایی و شکست این رژیم می‌شود، خاطرنشان کرد: طبق وعده الهی و آیات قرآن، قوم بنی اسرائیل با قدرت نظامی شکست خورده و نابود می‌شوند.

رویوران دیپلماسی را نتیجه قدرت دانست و افزود: اگر قدرت نداشته باشیم ارزشی در دنیا نخواهیم داشت؛ لذا نادیده گرفتن نهاد‌های نظامی توسط دستگاه دیپلماسی اشتباه محض بوده و اگر بحث میدان و دیپلماسی عامدانه مطرح شده، نشانه عدم فهم سیاسی درباره جایگاه میدان در پیروزی عرصه دیپلماسی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار