سرلشکر سلامی:

نیروی قدس سپاه، فلسطینی‌ها را در قدرت خودکفا کرده است

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نیروی قدس یک برانگیختگی از قدرت در مقابل دشمن ایجاد می‌کند، گفت: نیروی قدس توانست در لبنان و فلسطین قدرت سوزان ایجاد کرده و فلسطینی‌ها را در قدرت خودکفا کند.
کد خبر: ۴۵۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶ - 05May 2021

نیروی قدس سپاه فلسطینی‌ها را در قدرت خودکفا کرده استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه آمریکایی‌ها امروز مجبورند که منطقه را ترک کنند، اظهار داشت: آن‌ها امروز نمی‌توانند به رژیم صهیونیستی کمک کنند و شما یک شکنندگی در سیستم امنیتی اسرائیل می‌بینید.

سردار سلامی گفت: امروز با فرسودگی در قدرت‌هایی مواجه هستید که قبلاً قوی عمل می‌کردند. این قدرت‌ها سیاست خارجی فعالی نداشته و دارای شادابی و نشاط قبل نیستند.

وی افزود: امروز موازانه قدرت به نفع یمنی‌ها در حال تغییر است. سامانه‌های دفاعی سعودی‌ها دیگر قادر نیست از عملیات پهپادی و موشکی یمنی‌ها جلوگیری کنند.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: در سوریه یک تعادل سیاسی برقرار است و به سمت یک انتخابات در حرکت است. جبهه مقاومت در سوریه با هیچگونه افتی مواجه نشده است. در عراق هم یکپارچگی سیاسی برقرار است و جریانات مقاومت در عراق فعال هستند.

سرلشکر سلامی گفت: دشمنان تصور می‌کردند بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی جبهه مقاومت تضعیف می‌شود در حالی که امروز شجره طیبه مقاومت در حال جواب دادن است. منطقه فعلی روند امنیتی آمریکا را سست می‌کند.

وی با بیان اینکه نیروی قدس یک برانگیختگی از قدرت در مقابل دشمن ایجاد می‌کند گفت: نیروی قدس توانست در لبنان و فلسطین قدرت سوزان ایجاد کرده و فلسطینی‌ها را در قدرت خودکفا کند. ما قدرت را از ایران منتقل نمی‌کردیم، زیرا اصلاً به دلیل محدودیت‌ها و محاصره‌ها امکان انتقال سلاح به آنجا میسر و مقرون به صرفه نیست.

فرمانده سپاه گفت: سردار سلیمانی و نیروی قدس بین عملیات و استراتژی دشمن فاصله انداختند و اجازه نداند استراتژی دشمن پیاده شود. قدرت نظامیامتداد سیاست است بنابر این وقتی نیروی قدس دشمن را در میدان شکست می‌دهد یعنی دشمن در عرصه‌های سیاسی و امنیتی هم شکست می‌خورد. ما امروز با خزان قدرت دشمنان مواجه هستیم و برعکس ما و کسانیکه با ما همراه هستند و ائتلافی مؤثر ساخته اند همچنان شاداب و مهیا برای ادامه حرکت هستند.

وی با بیان اینکه دشمن در شرایطی می‌تواند در منطقه حضور داشته باشد که خلأ قدرت وجود داشته باشد گفت:، اما نفوذ ما نفوذ فیزیکی نیست بلکه نفوذآرمانی و اعتقادی است دشمن نمی‌تواند در جایی که به او با دیده نفرت نگریسته می‌شود حضور داشته باشد ومجبور است منطقه را ترک کند.

سردار سلامی با اشاره به حوادث اخیر سرزمین‌های اشغالی تصریح کرد: حباب امنیت ملی اسرائیل ترکید. اسرائیلی‌ها هم دچار پدیده زوال هستند واین بار به نظر می‌رسد فروپاشی اسرائیل می‌تواند از درون باشد و این پوسیدگی در تمامی ابعاد آن‌ها وجود دارد. اسرائیلی‌ها برای اینکه پرده‌ای برضعف‌های درونی خود بکشند سعی کردند ظرف یک و نیم سال گذشته از خود یک فیگور اقتدار نشان دهند و تلاش کردند دامنه شرارت‌ها را توسعه دهند. درحالیکه آن‌ها آسیب‌های فوق العاده‌ای دارند.

تقریباً یکی دو ماه قبل تمامی آسیب‌های آن‌ها نشان داده شد. نشان داده شد که دریانوردی تجاری آن‌ها در هر نقطه‌ای از عالم آسیب پذیر است. خیلی ساده می‌شود تجارت دریایی اسرائیل با اخلال جدی مواجه کرد.

وقتی آن انفجار مهیب در کارخانه ساخت موتور‌های ماهواره‌های اسرائیل صورت گرفت به یکباره انگار این بادکنک ترکید. بعد از آن در حیفا پالایشگاه بزرگ منفجر شد و ۸۰ شرکت تحت حملات سایبری قرار گرفت و جاسوس‌های آن‌ها در اربیل عراق کشته شدند.

آن موشک به نزدیکی دیمونا اصابت کرد این در حالی بود آن موشک در امتداد طولی اسرائیل حرکت می‌کرد نتوانستند آن را منهدم کنند. هر اقدام تاکتیکی می‌توان یک شکست بزرگ برای آن‌ها باشد شما با یک عملیات می‌توان اسرائیل را نابود کنید.

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد که موجی از اقتدار که می‌خواستند بسازند به یکباره میرا شد و امروز شمع چهره رژیم صهیونیستی را در اندازه‌های واقعی می‌توانید ببینید و این حوادث می‌تواند تکرار پذیر باشد. این شکست‌های افسرده کننده و ناکارآمدی دولت آن‌ها و تضاد‌های اجتماعی یک فضای ناخوشایند برای آن‌ها ایجاد کرده این باید مراقب رفتار‌های خودشان باشند بر اساس واقعیت رفتار کنند.

فرمانده سپاه درباره اظهار نظر فرمانده سنتمان درباره قدرت پهپادی ایران گفت: آن‌ها به درستی قدرت پهپادی ما را درک کرده اند. قدرت ما توسط دشمن بهتر درک می‌شود. در تمام عرصه‌ها این پیشرفت‌های مدرن اتفاق افتاده است. قدرت پهپادی ما یک قدرت مدرن است که با همه قدرت‌های پهپادی پیشرفته دنیا رقابت می‌کند. مهمترین خصوصیت پهپاد‌های ما دقت و برد آن‌ها است. دقت‌ها آنقدر بالا رفته است که نقاط بسیار ریز را هدف قرار خواهد داد.

وی در پایان درباره حضور نظامیان در انتخابات عنوان کرد: نظامی‌ها هم مثل بقیه افراد این مملکت می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و هیچ ربطی به سازمان ندارد و تمایل شخصی آن‌ها است. هیچگونه تشویقی از سازمان برای آن‌ها وجود ندارد و ما مکلف هستیم در انتخابات له یا علیه هیچ کاندیدای عمل نکنیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار