رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ‌سمنان عنوان کرد؛

استفاده از گروه‌های جهادی دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس

«‌نقدی» گفت: جهادگران بسیجی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سطح استان سمنان با ظرفیت بالا در حال خدمت به اقشار مختلف جامعه هستند و می‌توان از این گروه‌های جهادی در ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استفاده کنیم.
کد خبر: ۴۵۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱ - 06May 2021
استفاده از گروه‌های جهادی دانشگاه فنی حرفه‌ای سمنان در ترویج ارزش‌های دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، «رضا نقدی» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ‌سمنان در جلسه با سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع)، اظهار داشت: هیچگاه رشادت‌ها و ایثارگری این عزیزان را از خاطر نخواهیم برد چرا که امنیت امروز کشور مرهون جانفشانی شهداست.

وی گفت: کلاس‌های آشنایی با دفاع مقدس در ۴ مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای پسران سمنان، فنی دختران سمنان، پسران کشاورزی امیرآباد دامغان و فنی دختران شاهرود با افزایش ۲۰ درصدی و استقبال خوب دانشجویان مواجه شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان از درس دفاع مقدس در دانشگاه به عنوان مسئله مهم و تاثیرگذار یاد کرد و افزود: باید مباحث و دستاورد‌های دوران دفاع مقدس به جوانان به‌ویژه نسل دانشگاهی منتقل شود تا آن‌ها با شناخت آرمان‌های انقلاب، دلدادگی شهدا، ایثارگران و رزمندگان و چگونگی دفاع از این آرمان‌ها را در آن شرایط نابرابر فراگیرند و سفیری برای انتقال این مفاهیم ارزشمند به نسل‌های بعدی باشند.

نقدی ادامه داد: لحاظ کردن ابزار‌های تشویقی از جمله اردو‌های راهیان نو، اردو‌های زیارتی و بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان و باغ موزه تهران برای دانشجویانی که این درس را انتخاب کرده‌اند، استفاده از راویان دفاع مقدس در اردو‌های دانشجویی، بهره‌گیری از ظرفیت دانشجویان در ماموریت‌های اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان، برگزاری کارگاه آموزشی علوم و معارف دفاع مقدس ویژه اساتید، دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه با همکاری دو مجموعه از نکات بسیار حائز اهمیت در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس به شمار می‌رود.

وی خاطر‌نشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان رتبه برتر سامانه آموزش مجازی را در سطح کشور به خوداختصاص داده است که می‌توان از این ظرفیت در برگزاری وبینار‌های تخصصی، یادواره شهدا، برپایی نمایشگاه حوزه دفاع مقدس و مسابقات کتابخوانی استفاده کرد.

این مسئول به توان فنی بالای دانشگاهیان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اشاره کرد و گفت: جهادگران بسیجی این دانشگاه در سطح استان با ظرفیت بالا در حال خدمت به اقشار مختلف جامعه هستند و می‌توان با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از این گروه‌های جهادی در ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در خصوص معرفی دانشگاه فنی حرفه‌ای استان و استفاده از ظرفیت دانشگاه در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس متذکر شد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه رایگان است و این دانشگاه به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۶۷ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی است که از این تعداد ۴۲ رشته در مقطع کاردانی و ۲۵ رشته در مقطع کارشناسی در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها