اولین واکنش یک مقام رسمی سوریه به بهبود روابط دمشق و ریاض

سفیر سوریه در لبنان گفت، این کشور از کسانی که قصد بازنگری در موضع خود در قبال دمشق را دارند، استقبال می‌کند.
کد خبر: ۴۵۴۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲ - 06May 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، هفته جاری اعلام شد که «خالد الحمیدان» رئیس دستگاه اطلاعات عربستان سعودی به دمشق سفر کرده و گمانه‌زنی رسانه‌ها درباره ازسرگیری روابط سوریه و عربستان سعودی پررنگ‌تر شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای»، «علی عبدالکریم علی» سفیر سوریه در لبنان طی دیدار با «شربل وهبه» وزیر خارجه لبنان در پاسخ به سوالی در همین باره گفت «من از اینکه برادران در حال بازنگری هستند، قدردانی می‌کنم و امیدوارم این بازبینی طولانی نباشد».

وی ادامه داد: بسیاری در موضع خود در قبال سوریه بازنگری کرده‌اند و این بر درست بودن موضع سوریه تأکید دارد. دمشق از تمام طرح‌هایی که امنیت بیشتر برای کشور‌ها را دنبال می‌کند، استقبال می‌کند. طبیعتا سوریه از تغییر مواضع هر کشوری که مواضعی در جهت اشتباه داشته، نفع خواهد بود.

علی عبدالکریم افزود: همکاری با مصر هم قطع نشده و امیدواریم این همکاری با همه کشور‌هایی که موضع خود را اصلاح می‌کنند از سر گرفته شود. سوریه از هر ابتکاری در این زمینه استقبال می‌کند، زیرا علاقه‌مند به برادران خود است؛ عربستان سعودی یک کشور عزیز و بردار است و دمشق از هر گامی به نفع روابط عربی-عربی استقبال می‌‎کند.

سوریه و عربستان سعودی بعد از آغاز جنگ در سوریه در سال ۲۰۱۱ روابط خود را قطع کردند، اما مقام‌هایی در ریاض به گاردین گفته‌اند عادی‌سازی روابط میان دو کشور می‌تواند از اندکی بعد از عید فطر آغاز شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها