به مناسبت روز جهانی قدس صورت گرفت؛

خلق پوستر «اربعینی‌ها؛ فاتحان قدس» در یزد

پوستر «اربعینی‌ها؛ فاتحان قدس» اثر امید کُردی به همت حوزه هنری یزد تولید و منتشر شد.
کد خبر: ۴۵۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷ - 06May 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، به مناسبت روز جهانی قدس، پوستر «اربعینی‌ها؛ فاتحان قدس» اثر «امید کُردی» از هنرمندان جوان و فعال عرصه گرافیک استان توسط حوزه هنری یزد تولید و منتشر شد.

کُردی درباره موضوع اثر گفت: این اثر با توجه به نقش لشکر آخرالزمانی اربعینی‌ها در تحقق هدف مقدس مسلمانان که رهایی و آزادی قدس شریف از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی است با استفاده از عامیانه‌ترین المان اربعین یعنی چای موکب‌های اربعین تولید شده است.

وی با اشاره به نام پوستر افزود: در این طرح، چای موکب اربعین روی نقشه ریخته شده و در قسمت فلسطین عبارت اسرائیل را به دریا انداخته است و عبارت شعار پوستر که «اربعینی‌ها؛ فاتحان قدس» هستند، مجسم شده است.

این طراح گرافیک خلق اثر درباره فلسطین و قدس را یک وظیفه دانست و عنوان کرد: همواره درخصوص موضوعات مختلف روز دغدغه طراحی پوستر داشته‌ام و این موضوع هم از این قاعده مستثنا نبود. بسیار مفتخرم که بتوانم از آموزه‌های اندک خودم در حوزه گرافیک، قدمی برای اهداف الهی و خداپسندانه بردارم.

پوستر «اربعینی‌ها؛ فاتحان قدس» در فضای مجازی و پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه هنری استان یزد به نشانی artyazd.ir در دسترس علاقه‌مندان است.

امید کُردی متولد 1374 در یزد دارای مدرک کارشناسی حسابداری است. او هفت سال پیش فعالیت در عرصه گرافیک را آغاز و تاکنون آثار متنوعی را خلق کرده است.

این هنرمند سال 96 با اثر «شرم نوبل» موفق به کسب رتبه اول نمایشگاه بین‌المللی پوستر «نسل‌کشی مذهبی در میانمار» شده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار