مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین:

ماه رمضان، انسان را به سمت اندیشه متعالی سوق می‌دهد

حجت‌الاسلام «مهدی‌جو» گفت: رمضان ماهی است که انسان را به سمت توحید و اندیشه متعالی سوق می‌دهد و شب‌های آن از بالاترین و برترین مصادیق ذکرالله است.
کد خبر: ۴۵۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ - 06May 2021

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، حجت‌الاسلام «مهدی مهدی‌جو» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین اظهار داشت: رمضان ماهی است که انسان را به سمت توحید و اندیشه متعالی سوق می دهد و شب های آن از بالاترین و برترین مصادیق ذکرالله است.

وی ادامه داد: قرآن کریم می‌فرماید؛ «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا آمِنُوا» و این آیه فقط ویژه افراد خاصی نیست، این آیه فقط کسانی که ادعا ایمان می‌کنند اما ایمان ندارند را شامل نمی‌شود بلکه همه ما مشمول این آیه هستیم، بنابر آیه «اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ» ظلمات و نور درجه دارد، توحید ربوبی یعنی خداوند مومنین را مرحله به مرحله به سمت نور مطلق هدایت می‌کند و انسان‌ها همواره بین نور و ظلمات قرار دارند و در حال انتخاب بین یکی از این دو هستند.

حجت‌الاسلام مهدی‌جو ضمن بیان اینکه عزت و امید دو رکن اصیل ایمان هستند ابراز داشت: عزت یعنی دوست داشتن خود، خدا و دیگران و هر کدام از این عزت‌ها خدشه‌دار شود در همان زمینه ما دچار لغزش و خطا می‌شویم، عزت چنان دارای اهمیت است که حتی ابلیس به عزت خدا قسم خورد انسان‌ها را گمراه می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام سجاد (ع) خاطرنشان کرد: اگر امید حقیقی نباشد باور معنایی ندارد، افضل عبادات امت انتظار فرج است، اساساً اگر امید نباشد انتظار معنا ندارد.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار