برگزاری ویژه برنامه‌های روز جهانی قدس در حرم مطهر رضوی

به مناسبت روز جهانی قدس ویژه برنامه‌هایی با عنوان «قدس تمدن‌ساز» در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۵۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲ - 06May 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، به منظور حمایت از آرمان فلسطین، ویژه برنامه‌های تبلیغی فرهنگی متنوعی با عنوان «قدس تمدن‌ساز» به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با محوریت صحن قدس در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

ویژه برنامه پرسمان‌های تحلیلی و تاریخی قدس با حضور کارشناسان بین‌المللی امروز پنجشنبه از ساعت ۱۸ تا ۱۹ برگزار خواهد شد.

برگزاری محفل شعر با موضوع قدس و محوریت بیانات امام خمینی (ره)، اجرای نمایش آئینی «تاریخ اشغال فلسطین توسط اسرائیل و ریشه‌های آن» و برگزاری محفل انس با قرآن یادبود شهدای فلسطینی و یمنی از ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲۴ روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت روز قدس است.

همچنین به همین مناسبت مراسمی نیز ویژه بانوان جهان اسلام با موضوع «نقش بانوان در انتفاضه فلسطین» در نظر گرفته شده است که این مراسم از ساعت ۱۷ تا ۱۹ امروز پنجشنبه در رواق حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود که در این مراسم از بانوان فعال فرهنگی در حوزه قدس و فلسطین از جمله هنرمندان، خوشنویسان، نویسندگان، شاعران تقدیر خواهد شد.

همچنین پس از اقامه نماز جمعه ۱۷ اردیبهشت در حرم رضوی، گروه‌های سرود با اجرای برنامه به شهدا و مجاهدین فلسطینی عرض اردات می‌کنند و در ادامه این مراسم نیز با برپایی نمایشگاه، کتاب‌هایی با موضوع «تاثیرات انقلاب اسلامی و روز قدس در افول اسرائیل و تغییرات ایجاد شده در منطقه» به زبان‌های مختلف معرفی می‌شود.

مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی نیز مراسم ویژه‌ای برای زائران غیر ایرانی در روز جهانی قدس پیش‌بینی کرده که برپایی نشست تخصصی، شب شعر بین‌المللی، گردهمایی کودکان غیر ایرانی در حمایت از کودکان فلسطین، نمایشگاه بین‌المللی قدس و محفل قرائت قرآن از جمله آنهاست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها