رهبر انصارالله یمن:

رژیم صهیونیستی خطری برای ملت ها و امت اسلامی است

«عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن پنج شنبه شب بمناسبت روز جهانی قدس سخنرانی کرد.
کد خبر: ۴۵۴۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۴ - 07May 2021

رژیم صهیونیستی خطری برای ملت ها و امت اسلامی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنج شنبه شب بمناسبت روز جهانی قدس سخنرانی کرد. وی با اشاره به التزام ایمانی موضوع قدس اظهار داشت: زمانبندی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه رمضان نشان می‌دهد که موضوع قدس یک مسئولیت است و بخشی از التزامات ایمانی مسلمانان بشمار می‌رود. روز جهانی قدس موجب تحرک ملت‌ها در خصوص موضوع فلسطین است. سطح رسمی کشور‌های عربی و اسلامی در تعامل صحیح با موضوع فلسطین شکست خورده است.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: ملت‌های امت اسلامی در قبال موضوع فلسطین مسئول هستند چرا که دشمن اشغالگر خطری برای ملت‌ها و امت اسلامی است. ما در خصوص تحرک علیه خطر اسرائیل وظیفه داریم ضمن اینکه ما بعنوان امت اسلام، در مقابل خداوند برای یاری ملت فلسطین و مقابله با تهدیدات دشمن مسئولیت داریم.

وی ادامه داد: در مقابل تحرکات غربی و رسیدن یهودیان به فلسطین تحرک جدی از سوی امت اسلامی در قبال این خطر صورت نگرفت. هنگامی که خطر یهودی در ایام اشغالگری انگلیس تشدید یافت به استثنای برخی که تحرک نمودند و تعداد آن‌ها کم بود، تحرک مطلوبی از سوی اقشار امت و حتی داخل فلسطین صورت نگرفت.

عبدالملک الحوثی افزود: این تحرک در تحقق اهدافش شکست خورد و برای تصحیح و گسترش آن هم بازنگری نشد که این امر به وخیم شدن خطر صهیونیسم در فلسطین منجر گردید. پس از ناکامی کشور‌های عربی در سطح رسمی، تغییراتی در روند موضوع فلسطین به سمت موفقیت ایجاد شد که به تجربه مردمی همچون حزب الله در لبنان و پیروزی‌های آن بازمی گشت.

رهبر انصارالله یمن تصریح کرد: تجربه نوار غزه و موفقیت‌ها متوالی آن از عوامل تاثیرگذار در روند موضوع فلسطین بود. تجربه حزب الله و نوار غزه علیرغم موفقیت ها، در سطح رسمی کشور‌های عربی با کمک و یاری همراه نشد بلکه تحرکات در این خصوص منفی بود یا دست کم اینکه تعامل با آن سرد بود. واقعیت داخلی امت از لحاظ رسمی و مردمی در برپایی رژیم اشغالگر در قلب امت و کشور‌های ما نقش داشت.

وی اظهار داشت: بخشی از رویارویی ما با دشمن اسرائیلی تصحیح وضعیت داخلی و اهتمام به تصحیح اوضاع داخلی امت اسلامی است. باید در واقعیت امت اسلامی رسوخ پیدا کند که تداو خطر اسرائیل مسئولیت‌های ما برای مقابله با آن را بیشتر می‌کند و این مسئولیت منحصر به داخل فلسطین یا همسایگان نیست بلکه به تمام امت اسلام بازمی گردد.

عبدالملک الحوثی خاطرنشان کرد: دشمن اسرائیلی تنها یک دشمن مانند سایر دشمنان نیست بلکه طبق نص قرآن کریم، دشمنی آن علیه ما به عنوان یک امت مسلمان شدیدتر است. رژیم صهیونیستی از جنایات و نسل کشی دسته جمعی برخاسته و ننگین‌ترین جنایات را در حق ملت فلسطین و امت اسلامی مرتکب شده است. رفتار ثابت این رژیم رفتار جنایتکارانه و خصمانه در قبال امت اسلامی بویژه در قبال ملت فلسطین است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار